آمادگی صادرکنندگان سمنانی برای ترانزیت بین‌المللی کالا از راه‌آهن به آسیای میانه


رئیس کمیسیون حمل و نقل و صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از آمادگی صادرکنندگان استان سمنان برای ترانزیت بین‌المللی کالاهای صادراتی از راه‌آهن شمال‌شرق به مقصد کشورهای آسیای میانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سعید ترکمان دهنوی در اولین نشست کمیسیون حمل و نقل و صادرات اتاق بازرگانی سمنان که با حضور مدیران راه‌آهن شمال‌شرق برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات با صادرکنندگان استان در این خصوص صورت پذیرفته و اتاق سمنان در حال جمع‌آوری اطلاعات از پایانه‌ها و دیگر خروجی‌های کالاهای صادراتی است.

وی با تقدیر از تسهیل صادرات کالا در درگاه راه‌آهن شمال‌شرق، افزود: در حال حاضر ترابری صادرات کالا از درگاه راه‌آهن به‌سرعت و به‌موقع انجام می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به لزوم ایجاد بسته‌های تشویقی از سوی راه‌آهن برای صادرکنندگان ایرانی، خاطرنشان کرد: راه‌آهن شمال‌شرق با توجه به گستردگی خطوط ریلی خود از ظرفیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود تسهیلات ویژه‌ای برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان کالا در استان سمنان ایجاد کند.

همچنین آقا محمدی معاونت فنی راه‌آهن شمال‌شرق‌ یک نیز در این نشست از بارگیری همزمان 200 واگن کالای صادراتی از ایستگاه‌های استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: استفاده از ناوگان راه‌آهن مزایای بسیاری برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به همراه دارد که جدای از ارزان‌بودن آن، انتقال حجم بار با ظرفیت بالا، امنیت کالا و روان‌سازی و ایجاد کاهش در تردد‌های جاده‌ای از مهم‌ترین این مزایا و امتیازات است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
الحاق گمرک ایران به کنوانسیون ترانزیت بین المللی کالا