سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



تغییر سبک زندگی با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای


تغییر سبک زندگی با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ایباشگاه خبرنگاران/ شبکه‌های ماهواره‌ای با در دستورکار قراردادن تغییر سبک زندگی ایرانیان اقدام به ساخت سریال‌هایی زنجیره‌ای می‌کنند.
آنچه خانواده را به عنوان کوچکترین و مهمترین واحد اجتماعی از بقیه اعضای جامعه مجزا می‌کند ارتباط صمیمانه افراد باهم و بویژه ارتباط زن و شوهر با یکدیگر است که با عشق و علاقه و بدون قید و شرط نسبت به هم شرایطی را باید فراهم کنند که در آن اعضای خانواده، در آن احساس آرامش و امنیت کنند.
در چند سال اخیر پیشرفت رسانه‌های ماهواره‌ای، سهم بسزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی داشته اند و این پدیده‌ کاملا مطلوب ارزیابی شده، اما تجربه چندین ساله‌ نشان داده که دارای برخی آسیب‌ها و پیامدهای منفی نیز است.
اخیراً در بعضی از کانال‌های ماهواره‌ای سریال‌های به نمایش در می‌آید که محتوای آن با اعتقادات، روح و طبیعت خانواده‌های ایرانی در تعارض است اما بسیاری از افراد و خانواده‌ها به دلایل گوناگونی جذب این شبکه‌های ماهواره‌ای بویژه سریال‌های آن شده اند.
درحال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای برای تغییر سبک زندگی و فرهنگ ایرانیان اقدام به ساخت سریال‌هایی در حدود 200 یا 300 قسمتی می‌کنند که معمولاً سریال‌های پخش شده از این شبکه‌ها ساخت کشورهای ترکیه، کلمبیا و آسیای جنوب شرقی است که با فرهنگ کشورمان سازگار نیست.
**رواج فرهنگ بی‌بند و باری با سریال‌های ماهواره‌ای
اکثر سریال‌های ترکیه‌ای با موضوع روابط جنسی و دوستی با جنس مخالف در قبل و بعداز ازدواج، سبب از بین بردن قبح طلاق و رواج طلاق‌های عاطفی، از میان رفتن قبح روابط آزاد زن و مرد، برگزاری جشن طلاق، بی‌بندوباری و بدحجابی، خیانت به شریک زندگی هستند تا به طور نامحسوس این سبک زندگی را به عنوان یک ارزش، امر عادی در نظام خانواده‌های ایرانی جلوه داده و تزلزل استحکام کانون خانواده و نابودی ریشه ارزش‌های فرهنگ ایرانی- اسلامی، هدف اصلی آن‌ها است.
یکی از پیامدهای سوء سریال‌های ماهواره‌ای تماشای خانوادگی و بدون در نظرگرفتن گروه‌های سنی است. اینکه تمام اعضای خانواده به دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند و والدین در این بین از تأثیرات مخرب آن بر دوران کودکی و نحوه شکل‌گیری شخصیت فرزند خود غافل‌اند!
بلوغ جنسی زودرس فرزندان، میل به ارتباط با جنس مخالف و از بین رفتن عفت و حیا از پیامدهای سوء دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای در بین کودکان و نوجوانان است.
**تخریب نظام خانواده در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای
خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی نقش مهمی در شکل‌گیری، سعادت و کلیت انسان و به خصوص شخصیت فرزندان بازی می‌کند که در این امر باید اعضای خانواده با حفظ کردن چارچوب روابط بین اعضا و آموزش مهارت‌های زندگی به بهبود روابط و مناسبات خانوادگی و اثرات منفی محصولات ماهواره‌ای جلوگیری کنند.
حسین هاشمی استاندار تهران در این باره می‌گوید: صدا و سیما با استفاده از ظرفیت‌های خود و پخش برنامه‌های کارشناسی و تخصصی در آگاهی رسانی عمومی، نقش بسزایی را در کنترل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ایفا می کند.
**لزوم غنی‌سازی برنامه‌های رسانه ملی
سازمان‌های فرهنگی بویژه صداوسیما باید با تقویت آموزه‌ها و باورهای الهی و دینی در جامعه، برنامه‌هایی را در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی تهیه و تولید کنند و با ایجاد شبکه‌های مخصوص نمایش لباس و مد و ارائه الگوهای ایرانی، تولید سریال‌های زنجیره‌ای و برنامه‌های متنوع، سعی کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب برنامه‌های خویش کنند و با شناختن نیازهای افراد جامعه و آشنا کردن اعضای خانواده با اثرات منفی و مخرب برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای توسط جامعه شناسان و روان شناسان، خانواده‌ها را آگاه کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سبک زندگی ماهواره ای ...