فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آموزش و پرورش نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد


قربانعلی سعادت روز سه شنبه در نخستین شورای آموزش و پرورش استان در سال 95 افزود: آموزش و پرورش و معلمان در ایجاد و ارتقای فرهنگ مشاركتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش برجسته ای دارند.
وی اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب امسال با نامگذاری عالمانه خود و انتخاب شعاری پرمحتوا برای سال، نقشه راه را برای همه ترسیم كردند و امید می رود تا آموزش و پرورش نیز در این زمینه سهیم باشد.
استاندار آذربایجان غربی اظهار كرد: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی به علت محدودیت های اعتباری و مشكلاتی كه دشمنان بر كشور تحمیل كردند، جامعه معلمان همواره با مشكلات اقتصادی مواجه بوده اند و برخی مسایل آنها تا كنون حل نشده است.
سعادت افزود: در برخی موارد شاهد مشكلاتی بودیم كه از جمله آنها عدم پرداخت هاست كه موجب شده تا ناملایماتی را معلمان متحمل شوند.
استاندار آذربایجان غربی اضافه كرد: عدم حل مشكلات معلمان یكی از چالشهای كنونی است چرا كه معیشت مردم دارای اهمیت است.
وی بیان كرد: تكریم معلمان و توجه به مقام و منزلت آنها همواره مورد توجه است و نظام جمهوری اسلامی به جایگاه و مقام و منزلت معلمان ارزش و اهمیت ویژه ای قائل است.
سعادت گفت: همان طور كه در دوران دفاع مقدس از قشر معلمان و فرهنگیان شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده، امروز نیز معلمان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و به ویژه در ایجاد و ارتقای فرهنگ مشاركتی برای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی باید گام بردارند.
سعادت اظهار كرد: اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی باید به عنوان یك میثاق ملی مورد توجه عموم قرار گیرد و نباید انتظار داشت كه دولت به تنهایی برای پیشبرد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وارد صحنه اقدام و عمل شود.
وی گفت: انتظار می رود آحاد مختلف جامعه و مردم یاریگر دولت در این خصوص باشند تا فرصتی برای فاصله اندازی بین دولت و مردم برای معاندان ایجاد نشود.
استاندار آذربایجان غربی اضافه كرد: معلمان همچنان به رغم كمبودها و محدودیتها به نظام اسلامی وفادارند و امیدواریم در سال جدید به مطالبات آنها به بهترین نحو پاسخ داده شود.
فریدون سیدمصطفوی مدیركل آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این نشست به تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته معلم در استان پرداخت.
نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال جدید دارای سه دستور جلسه اعم از نحوه تجلیل از معلمان نمونه استان، ترمیم معدل دیپلم و مدارس غیر دولتی بود.
آذربایجان غربی دارای بیش از 570 هزار دانش آموز با 5500 مدرسه و 37 هزار فرهنگی است.
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی و نقش علم و فناری در تحقق آن