حذف تیم ملی فوتبال از غرب آسیا/ مجیدی بالاتر از کریمی ایستاد


سه سال پیش و در چنین روزی تیم ملی ایران از گروه مقدماتی خود در مسابقات غرب آسیا حذف شد و بحرین به عنوان تیم نخست به مرحله بعد راه یافت.

به گزارش ایسنا در روزشمار 25 آذر یک دهه اخیر فوتبال ایران و در سال 91 تیم ملی فوتبال ایران با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل یمن در آخرین مسابقه مرحله گروهی تورنمنت غرب آسیا، از این رقابت‌ها حذف شد. تیم ملی ایران پرافتخارترین تیم غرب آسیاست که در این دوره در گروهش پس از تساوی بدون گل مقابل عربستان و بحرین و برد مقابل یمن به 5 امتیاز قناعت کرد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم حذف شد. تیم بحرین با پیروزی یک بر صفر مقابل عربستان به 7 امتیاز رسید و از این گروه صعود کرد. کارلوس کی‌روش در این مسابقات تنها در یک بازی روی نیمکت تیم ایران نشست و در این یک بازی هم برای هدایت بازیکنان کنار خط نمی‌آمد.

در سال 90 و در چنین روزی، در شرایطی که در مرحله نخست نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین بازیکن سال 2011 در قاره آسیا علی کریمی با 134 هزار و 898 رای محبوب‌ترین بازیکن قاره بود، در مرحله دوم این نظرسنجی فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال با 266 هزار و 788 رای در مقابل 243 هزار و 106 رای علی کریمی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن سال قاره آسیا معرفی شد.

در 25 آذر 88، فیفا آخرین رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال جهان در سال 2009 را اعلام کرد که در این رده‌بندی تیم ملی فوتبال ایران با 508 امتیاز و در جایگاه 64 جهان و ششم آسیا قرار گرفت. استرالیا،‌ ژاپن، کره جنوبی، بحرین، عربستان در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

در سال 92 نیز، ضیا عربشاهی انتقادات تندی را بر علیه علی پروین انجام داد و اظهار کرد: در چند سال گذشته پرسپولیس طعم قهرمانی را نچشیده و حال با دایی شرایط خوبی دارد اما یک سری از دوستان شیطنت می‌کنند. بعضی‌ها که به اندازه پنج انگشت هم نیستند، دارند دق می‌کنند و چشم دیدن رویانیان و دایی را ندارند. روی صحبت من با علی پروین است. آقای پروین! چرا وقتی دایی را محروم کردند، سکوت کردید؟ چرا از موضع دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس دفاع نکردید؟ شما که اسطوره پرسپولیس هستید و می‌گویید من پرسپولیسی‌ ام، آیا باید از موفقیت دایی چشم‌پوشی کنید؟ چشم دیدن موفقیتش را ندارید؟

در سال 91 نیز، سعید شیرینی و حمید استیلی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پیشکسوتان پرسپولیس منصوب شدند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نظر کفاشیان درباره حذف تیم ملی از جام ملتهای آسیا