فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طنین تلاوت قاری ایرانی در مسابقات بین المللی مالزی


به گزارش ایرنا، 'سیدمصطفی حسینی' نماینده جمهوری اسلامی ایران آخرین قاری سومین شب مسابقات بین المللی قرآن مالزی بود كه از آیه نهم سوره مباركه اسراء به بعد را تلاوت كرد.
تلاوت این قاری 21 ساله ایرانی دارای رتبه عالی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم كشورمان بسیار مورد توجه صدها مالزیایی حاضر در سالن مركز تجارت جهانی 'پوترا' شهر كوالالامپور، محل برگزاری مسابقات و قاریان كشورهای مختلف قرار گرفت.
حسینی پس از تلاوت آیات قرآن در گفت وگو با خبرنگاران از قرائت خود اظهار رضایت كرد و گفت كه توانسته حدود 90 درصد خواسته های اساتید را برآورده كند.
وی با تاكید بر اینكه قاریان ایرانی در جهان خوب درخشیده و قوی هستند، از قرعه خود برای تلاوت این آیات قرآن كریم نیز اظهار رضایت كرد.
این قاری ایرانی گفت كه در موسیقی قرائت قرآن از دستگاه بیات، سه گاه، نهاوند و حجاز استفاده كرده است.
'محسن حاجی حسنی كارگر' قاری ایرانی كه در حادثه منا كشته شد، سال گذشته رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن مالزی را كسب كرد.
مسابقات بین المللی قرآن مالزی طی سال های گذشته در شب های شعبانیه و در آستانه ماه مبارك رمضان برگزار می شد، اما امسال زمان آن تغییر كرد و در ماه رجب برگزار می شود.
مسابقات بین المللی قرآن مالزی امسال با شعار 'وحدت، نبض تبادل ملی' و با شركت 68 قاری و حافظ قرآن برگزار می شود. 38 شركت كننده در بخش قرائت و 30 نفر در بخش حفظ به رقابت می پردازند.
17 داور از كشورهای مصر، مغرب، عربستان سعودی، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این مسابقات بین المللی را داوری می كنند تا قاریان و حافظان برتر را انتخاب كنند.
قاریان ایرانی تاكنون توانسته اند در 10 دوره این مسابقات بین المللی جایگاه نخست را كسب كنند. هشت مقام دومی و یك مقام سوم نیز دیگر رتبه های قاریان ایرانی بوده است. مالزی به عنوان میزبان در 30 دوره، مقام نخست را كسب كرده است.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلاوت بسیار باشكوه از قاری ممتاز بین المللی مالزی