خیلی از ورزشکاران پشت کارهای کثیف‌شان پنهان می‌شوند


 همین موضوع بهانه‌ای شد تا دقایقی با علیرضا واحدی‌نیكبخت، ستاره سابق استقلال و پرسپولیس صحبت كنیم، فوتبالیستی كه در سال‌های نه‌چندان دور تیتر یك روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بود و حاشیه‌های خاص خودش را داشت.

نیكبخت درمورد اتفاقاتی كه برای مكانی رخ داده است، به همشهری ورزشی می‌گوید: «من كاری ندارم كه برای چه‌كسی این اتفاق رخ داده است، ولی معتقدم كه نباید با آبروی افراد بازی كرد. شما دیدید كه بنزما یك تهدید كوچك انجام داد، ولی او را جریمه و محكوم كردند. در ایران خیلی راحت با آبروی افراد بازی می‌شود و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. البته من قبول دارم كه ورزشكاران الگو هستند و خیلی باید مراقب رفتارهایشان باشند. با این حال باید بگویم كه بسیاری از ورزشكاران به‌صورت ناعادلانه مورد ظلم واقع شده‌اند.»

او ادامه می‌دهد: «سوشا مکانی اولین نفری نیست كه این اتفاق برایش رخ می‌دهد. نباید درمورد این مساله قضاوت كرد و این امكان وجود دارد كه برخی افراد از روی دشمنی آن عكس‌ها را منتشر كرده باشند. متاسفانه حریم خصوصی افراد همیشه تحت تاثیر چنین آسیب‌هایی قرار می‌گیرد. درمورد من، مجاهد خذیراوی و خیلی‌های دیگر هم شیطنت‌هایی صورت گرفت كه همگی متضرر شدیم. البته ورزشكاران توی چشم هستند و باید خیلی مراقب رفتارشان باشند.»

نیكبخت درمورد اتفاقاتی كه در گذشته برای خودش رخ داد، حرف می‌زند: «من هم زمانی قربانی شدم و خودم نیز مقصر بودم و تاوان سنگینی دادم. البته بسیاری از ورزشكاران كارهای كثیفی انجام می‌دهند كه با برخی كارهای دیگر پشت این اقدامات كثیفشان پنهان می‌شوند. اتفاقا من معتقدم فوتبال پاك‌تر از دیگر رشته‌ها است و متاسفانه خیلی‌ها روی این رشته ورزشی زوم شده‌اند.»

بازیكن سابق تیم ملی ادامه می‌دهد: «آدم معروف‌ها در ایران معمولا احساس امنیت و آرامش نمی‌كنند، چون همیشه این ترس را دارند كه حریم خصوصی‌شان آسیب ببیند. ورود به حریم خصوصی افراد خیلی آسان شده است».

نیكبخت درمورد شرایط فعلی خودش و اینكه آیا قصد خداحافظی از فوتبال را دارد، خاطرنشان می‌كند: «من فعلا تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال را ندارم. قبلا هم گفتم كه یك فوتبالیست می‌تواند تا 40سالگی فوتبال بازی كند.»

از او درمورد بازی‌های لیگ برتر و اینكه چه تیمی قهرمان می‌شود، سؤال می‌كنیم و نیكبخت می‌گوید: «فعلا كه چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی كرد، چون اختلاف امتیازها بسیار كم است. تیم‌های بالای جدول هركدام شانس قهرمانی دارند و كار مربیان آنها در ادامه لیگ سخت‌تر خواهد شد.»

او در مورد دیدار تاریخی كه 14 سال پیش میان استقلال و الاتحاد عربستان برگزار شد و آبی‌ها در آن بازی با گل به یاد ماندنی نیكبخت صعود كردند، می‌گوید: « آن‌روز یكی از بهترین روزهای زندگی‌ام بود و باید آن مسابقه را می بردیم. تا دقیقه90 بازی مساوی بود و ما در آستانه حذف شدن قرار داشتن داشتیم، اما بالاخره زحمت‌های بچه‌ها نتیجه داد و در آخرین لحظه موفق شدم گل بزنم. لازم است از دکتر نوروزی تشکر کنم که با زحمت های او، من به این بازی رسیدم. من به فتح الله‌زاده هم قول داده بودم که در آن بازی گل بزنم كه خوشبختانه با زحمات بچه‌ها موفق شدم قول خود را عملی کنم.»

همشهری


ویدیو مرتبط :
کارهای احمقانه خفن - خیلی خیلی خیلی خفـــــــــــــــن