سرانه فضای سبز کرمانشاه تا پایان سال به 12 متر می‌رسد


رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: سرانه فضای شهر کرمانشاه تا پایان امسال به بیش از 12 مترمربع خواهد رسید.

سیروس کومه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سرانه کنونی فضای سبز شهر کرمانشاه را 11.5 مترمربع دانست.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه استاندارد فضای سبز در کشور برای هر نفر 12 مترمربع است، خاطرنشان کرد: ما هم تا پایان سال به این استاندارد خواهیم رسید و از آن عبور خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، کرمانشاه از نظر سرانه فضای سبز شرایط مناسبی دارد و جزو پنج شهر اول کشور است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در ادامه از احداث 13 پارک محلی در نقاط مختلف کرمانشاه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: کار احداث اکثر این پارک‌ها در مرحله نهایی و کاشت چمن و نصب تجهیزات است.

کومه افزود: برای سال آینده هم برنامه داریم 12 تا 15 پارک محلی دیگر در کرمانشاه احداث کنیم.

وی گفت: با پارک‌هایی که سال آینده احداث می‌شود، شهر کرمانشاه در مجموع صاحب 180 پارک محلی خوهد شد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر فضای سبز کمبود چندانی ندارد، تاکید کرد: مهمترین مشکل ما پراکندگی این فضاها است که در شمال شهر بیشتر از جنوب شهر است که در حال مرتفع کردن این مشکل هستیم.

کومه در ادامه با بیان اینکه پارک‌ها با هزینه شهرداری مناطق احداث می‌شوند، از مردم خواست در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند.

وی یادآور شد: پارک‌ها با عوارضی که مردم می‌پردازند ساخته می‌شود و متعلق به خود آنها است، پس باید از خسارت زدن به آن خودداری کنند.

به گفته این مسئول در سال‌های اخیر توجه مردم به فضای سبز بیشتر شده و کمتر گزارشی از خسارت به این فضاها می‌رسد.

کومه عنوان کرد: مردم می‌توانند اگر موردی از تخریب فضای سبز و یا تجهیزات داخل پارکها دیدند با سامانه تلفنی 137 در میان بگذارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کوچکترین نانوایی در اردبیل كه طولش به 2 متر هم نمی رسد + فی