فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ساخت و ساز در حریم آثار و ابنیه تاریخی گیلان پیگرد قانونی دارد


رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اقدام در راستای صیانت از بافت های تاریخی و حراست از داشته های ارزشمند کهن پیگیری می شود، افزود: فعالیت های عمرانی در حاشیه سایت های تاریخی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی و باستان شناسان اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: بی تردید در برنامه ریزی شهری تشریک مساعی و پایبندی به اصول حاکم بر توسعه شهری، می تواند هویت و کالبد تاریخی شهرها را به یک فرصت گردشگری جدید در کنار سایر جاذبه ها تبدیل کند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری تاریخی در گیلان، خواستار حمایت مسئولان کلان و تصویب بودجه برای حفاظت و مرمت بناها و آثار ارزشمند تاریخی شد.
علیزاده در این ارتباط عنوان کرد: بنا به اهمیت حفظ ، نگهداری و احیاء بافت تاریخی گیلان، فعالیت های گردشگری در استان و با هدف هویت بخشی به کالبد تاریخی ، به مناسبت روز پژوهش ، نشست هم اندیشی با موضوع باستان شناختی غرب گیلان در حوزه فرهنگی با محوریت شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار می شود.
وی ادامه داد: در راستای معرفی ظرفیت های باستان شناختی شهرستان های غرب استان و نیز معرفی آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری آن، نشست هم اندیشی با موضوع باستان شناختی در حوزه فرهنگی شهرستان های غربی با محوریت شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این نشست که 25آذرماه به همت فرمانداری آستارا و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود، دکتر خلعتبری مقاله ای با محوریت معرفی آثار باستانی و نقش آن در شناخت هویت و فرهنگ احترام ارائه خواهد کرد و دکتر طالع در حوزه نقش و تاثیر آثار تاریخی در جذب گردشگر و توسعه شهرها سخنرانی خواهند داشت.
علیزاده با اشاره به بافت تاریخی استان و جایگاه آن در جذب گردشگران داخلی و خارجی گفت: استفاده بهینه از این موهبت مستلزم تعامل بخش دولتی و خصوصی و نیز نظارت مردمی است.
یک هزار و 30 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که این موضوع نقش تعیین کننده ای در جذب گردشگر به گیلان دارد، از ابتدای امسال تا کنون 35میلیون گردشگر گیلان را بعنوان مقصد سفر خویش انتخاب کردند.ک/3
1881/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیگرد قانونی در پی پرتاب غیر قانونی بادوم زمینی