حوادث سیاسی سال 94 از نگاه یک دبیر حزب در ایلام


دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام ضمن اعلام نظر درباره‌ی ترکیب مجلس آینده، از شیرینی‌های سیاسی سال 1394 گفت و تحلیل خود را درباره‌ی انتخابات در تهران اعلام کرد.

«خدابخش داودی‌نصر» با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: سال 1394 با حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و قبل از آن با حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن ماندگار شد و انتخابات 9 اسفند نشان داد همه‌ی انتخابات‌ها در نهایت سلامت و بدون کوچک‌ترین شائبه‌ی تقلب برگزار شده‌اند و فتنه‌گری در سال 1388 نتیجه‌ی چیزی جز عناد با نظام و بی‌بصیرتی نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از شیرینی‌های انتخابات گذشته این بود که در حوزه‌های انتخابیه اصولگرایان اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند و بسیاری از این عزیزان که تأیید صلاحیت نشدند یارای نیاوردند پایبندی خود را نسبت به قانون و مسائل اخلاقی رعایت کردند و حتی به جناح مقابل هم تبریک گفتند.

داودی‌نصر هجوم به شورای محترم نگهبان را از ابعاد تلخ انتخابات هفتم اسفند دانست و گفت: به نظر من این هجوم علیه نظام بود تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند که خوشبختانه محقق نشد و مردم قاطعانه به این سم‌پاشی علیه نظام پاسخ دادند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام ادامه داد: متأسفانه جناح مقابل اصولگرایان بحث رد صلاحیت گسترده در این انتخابات را مطرح و اعلام می‌کرد فضا رقابتی نیست اما بعداً پیروزی خود را اعلام کرد که یک نوع تناقض‌گویی در این بحث دیده شد؛ بنابراین اگر گروه‌های سیاسی سعه‌ی صدر به خرج دهند بهتر و به نفع نظام است.

وی با تأکید بر اینکه جناح مقابل بر روی پیروزی در حوزه انتخابیه‌ی تهران مانور می‌دهد و رأی مردم هم برای همه‌ی ما قابل‌احترام است، در تحلیل این موضوع گفت: در این انتخابات حضور مردم شمال تهران بیشتر شد و مشارکت مردم جنوب تهران کاهش 20 درصدی داشت.

داودی‌نصر تصریح کرد: مردم شمال تهران مشکل معیشتی ندارند اما مردم جنوب تهران دغدغه‌ی معیشتی دارند و کاهش میزان مشارکت مردم جنوب تهران در انتخابات تلنگری به دولت یازدهم است و نشان می‌دهد دولت نتوانسته معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ترکیب مجلس آینده اشاره کرد و گفت: بعد از نتیجه‌ی انتخابات برخی کارشناسان خارجی اعلام کردند که با توجه به ترکیب مجلس دهم امیدی به رابطه با آمریکا و تغییر ساختار نظام نداریم؛ اینکه دشمن می‌خواهد ما وابسته‌ی صرف باشیم و از اهداف انقلاب فاصله بگیریم و میانه‌رو در نگاه آنان یعنی کسانی که سر سازش با دشمن دارند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری همواره تأکید می‌کند که «من انقلابی‌ام» چون دشمن با خود انقلاب مشکل دارد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام با محدود عنوان کردن دستاوردهای برجام، گفت: بعد از سه ماه تهدیدها بیشتر شده و تحریم‌ها نه‌تنها برداشته نشده بلکه اضافه هم شده‌اند و سوئیفت هنوز برداشته نشده و سایر تحریم‌ها هم که ربطی به موضوع هسته‌ای ندارند و بهانه دشمن حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و بحث دفاعی است؛ این در حالی است که غرب اذعان دارد ایران تعهدات خود را بیش از حد اجرا کرده و اورانیوم 20 درصد غنی‌شده هم از کشور خارج شده است و تاکنون آثار اقتصادی برجام را ندیده‌ایم.

داودی‌نصر با تأکید بر اینکه یکی از ایرادتی که دولت بر دولت گذشته می‌گرفت تأخیر در ارائه‌ی بودجه بود که دولت هم در بحث ارائه‌ی بودجه 95 این رویه را تکرار کرد و عذر بدتر از گناه این بود که دولت دلیل آن را نتایج برجام عنوان کرد که سؤال اینجاست چرا باید موضوع بودجه را به سرنوشت برجام گره زد و نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن گونه که باید توجه نداشت.

وی گفت: برجام نامطمئن است و دانشگاه مریلند هم اعلام کرد بر اساس یک نظرسنجی عدم اطمینان مردم به برجام بیشتر شده است و این چیزی بود که از قبل دلسوزان نظام آن را پیش‌بینی کرده بودند اما دولت‌مردان نباید بیش از حد به دشمن اعتماد کنند و شرایط 9 گانه‌ی رهبری را جدی‌تر دنبال کنند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین گفت: برخی مدام از برجام‌ 2، 3 و 4 سخن می‌گویند که جای انتقاد دارد مگر برجام اصلی چه دستاوردی برای ما داشته است که در انتظار برجام‌های دیگر باشیم.

داودی‌نصر با تأکید بر اینکه باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظریه‌ی توسعه‌ای جدید نگاه کنیم، و این گفتمان را نباید تنها به اقتصاد محدود کرد بلکه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی هم به این موضوع توجه داشت، گفت: متأسفانه برخی تصمیم‌گیران در بدنه اقتصاد کشور معتقد به وابستگی هستند و به نظر می‌رسد دلیل تعلل در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این باشد.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی پیچیده نیست و پیام آن تکیه‌بر منابع داخلی یعنی درون‌‎زا بودن و برون‌نگر بودن است.

این فعال سیاسی درباره‌ی ترکیب آینده‌ی مجلس گفت: ترکیب مجلس آینده اصولگرایی است و در مجموع مطمئناً منتخبان مردم امنیت، معیشت و پیشرفت کشور را مدنظر خواهند داشت و امیدواریم مجلس آینده با هماهنگی با دولت در راه‌حل مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حزب خر / جدیدترین حزب سیاسی دنیا