سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دوبرابر شدن شیوع ام اس در 15 سال اخیر


سلامت نیوز:رئیس انجمن اعصاب ایران گفت: بیماری ام اس در 15 سال اخیر در ایران دو برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین پاکدامن در دوازدهمین کنگره بین‌المللی ام.اس. ایران که در مجتمع پیامبر اعظم(ع) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: بیشترین اپیدمی بیماری ام اس در کشورهای پیشرفته بوده و توجه زیادی برای عدم گسترش این بیماری از سوی این کشورها شده است.

وی افزود: بیماری ام اس 191 در هر 100 هزار نفر در آمریکا شیوع دارد و ارتفاع در بروز و شیوع آن تاثیرگذار است.

رییس انجمن اعصاب ایران با اشاره به اینکه 100 هزارنفر در اروپا به این بیماری مبتلا هستند، تصریح کرد: در 15 سال اخیر شیوع بیماری ام اس در ایران دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری ام اس در زنان دو برابر مردان است، افزود: این بیماری در نوع خود خاص است و یک درمان مشخص برای همه جوابگو نیست.

پاکدامن اظهار کرد: هنوز علت اصلی بیماری ام. اس نامشخص است و بیشترین کار بر روی درمان آن انجام شده و تا کنون 16 دارو برای آن تولید شده است.

وی با اعلام اینکه بروز سالیانه ام اس در دو دهه اخیر به 5.6 رسیده است، یادآور شد: امیداریم با برگزاری این کنگره‎ها بتوانیم راهکارهای تازه‌ای برای درمان و پیشگیری این بیماری بیابیم.


ویدیو مرتبط :
خبر نیمروزی شبکه یک 15 آذر - شیوع آنفولانزا