فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آغاز به کار نخستین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در میاندوآب


به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آئین آغاز به کار این مرکز قرآنی که در ساختمان پیشین اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان دایر شده است، گفت: این مرکز ششمین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم آذربایجان غربی است.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: از چند سال گذشته در سازمان اوقاف و امور خیریه، یک حرکت جهادی پیرامون فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه در فعالیت های فرهنگی با محوریت روحانیون آغاز شده که تاکنون به نتایج قابل قبولی انجامیده است.
وی بیان کرد: به غیر از دفاتر نمایندگی این سازمان در برخی شهرستان های استان، در بیشتر شهرستان ها اداره های مستقل وجود داشته و به علت روحیه جهادی روحانیت در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی از آنها در راس مدیریت این نمایندگی ها استفاده شده است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از لحاظ فعالیت های قرآنی دارای پتانسیل بسیار خوبی است به طوری که به سبب این عملکرد درخشان در سال های 94 و 92، نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن از این استان انتخاب شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان هم اکنون از نظر فعالیت های قرآنی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده و به همین علت مسئولان کشوری میزبانی برگزاری مسابقات سراسری قرآن در سال 96 را به این استان اختصاص داده اند.
وی همچنین گفت: در سال جاری برای طرح حفظ قرآن کریم، سهمیه جذب این استان 15 هزار نفر پیش بینی شده بود که هم اینک بیش از 15 هزار جذب شده اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب نیز در این مراسم گفت: اهمیت حفظ قرآن کریم از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و معظم له همیشه بر فعالیت های همه جانبه قرآنی تاکید داشته اند.
حجت الاسلام مقصود محمودی افزود: پیرو بیانات رهبری که باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور وجود داشته باشد، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تمرکز خود را بر این مساله گذاشته و تاکنون نیز توانسته است در این زمینه گام های مثبتی بردارد.
وی اضافه کرد: تبدیل امام زادگان و مساجد به مرکز فعالیت های فرهنگی و قرآنی در راستای تحقق منویات رهبری از جمله اقدامات این سازمان در امر حفظ قرآن در این شهرستان به شمار می رود.
حجت الاسلام محمودی گفت: در شهرستان میاندوآب از ابتدای سال جاری تاکنون 1300 نفر برای یادگیری حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: در شهرستان میاندوآب در 60 مسجد اعم از شهری و روستایی کلاس های حفظ قرآن راه اندازی شده و مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم نیز می تواند نقش راهبردی در جذب جوانان علاقه مند به حفظ این کتاب آسمانی ایفا کند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7508/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم آغاز مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم