فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرماندار مشهد بر برگزاری باشكوه مراسم روز ملی فردوسی تاكید كرد


به گزارش ایرنا، رضا منصوری روز یكشنبه در جلسه مشترك انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی افزود: باید با برنامه ریزی مناسب زمینه برگزاری مراسم باشكوه در شان فردوسی ایجاد شود.
وی به ضرورت همكاری مناسب با شهرداری مشهد در زمینه معرفی این شاعر ملی اشاره كرد و گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی بخش عظیمی از اطلاع رسانی را بر عهده دارد و در این زمینه باید شرایط را به بهترین شكل ممكن فراهم كند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تعیین سه روز ملی با عناوین روزهای ملی فردوسی، خیام و عطار برای خراسان رضوی افتخاری بزرگ است كه همه ساله با اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و هنری این ایام گرامی داشته می شود.
سید سعید سرابی افزود: برگزاری همایش علمی و پژوهشی 'شاهنامه پس از شاهنامه' با موضوع تاثیر شاهنامه برفضای فرهنگ ایران و بررسی سیر شاهنامه سرایی، اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی، برگزاری كنگره شعر از توس تا نیشابور، اجرای نمایش با موضوع فردوسی و سایر برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این ایام است.
وی اظهار كرد: برنامه های بزرگداشت فردوسی از 23 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 26 اردیبهشت مجری برنامه های تعریف شده خواهیم بود.
وی گفت: مراسم اعطای نشان فردوسی روز 24 اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
سرابی افزود: برگزاری هرچه باشكوهتر روز ملی فردوسی مقدمه‌ای برای اجرای برنامه ‌های مهم فرهنگی درسال 2017 میلادی و رویداد فرهنگی 'مشهد 2017' است.
غلامحسین علیپور سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و هماهنگی های انجام شده از دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی خواست برنامه های خود را برابر توقعات و انتظارات اعلام شده ارائه نمایند.
دكتر محمد جعفر یاحقی، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و رئیس قطب علمی فردوسی شناسی نیز گفت: امكانات و اعتبارات انجمن مفاخر فرهنگی در حد و شایسته این استان بزرگ نیست كه این امر باید مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد.
محمد ركنی قائم مقام اداره كل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم با بیان اینكه در برگزاری این روز به دنبال مشاركت حداكثری مردم و استفاده از ظرفیت‌ های اقشار مختلف مردم هستیم گفت: امسال بزرگداشت روزملی فردوسی مدت چند روز برگزار خواهد شد و برنامه‌ های متنوع فرهنگی و هنری در این زمینه در نظر گرفته شده است.
روزهای 25 و 28 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی به ترتیب به نام حكیم ابوالقاسم فردوسی و حكیم عمر خیام نامگذاری شده است.
7498/ 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برگزاری مراسم هفته ملی و روز جهانی کودک