اینستاگرام جعلی، خواستگار کینه‌جو را گرفتار کرد


خواستگار کینه‌جو که با ایجاد اینستاگرام جعلی و انتشار مطالب کذب درصدد انتقام از دختر مورد علاقه‌اش بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا - منطقه خراسان، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با ارائه شکایت قضایی توسط دختری دانشجو مبنی بر هتک حیثیت توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد وی مدت چهار سال عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده و بعد از مدتی متوجه فردی ناشناس با اکانت جعلی شده بود؛ وی به منظور تخریب شخصیت دختر، با جعل مشخصات و سرقت عکس‌هایش به دوستان وی پیام‌های غیر اخلاقی و نامرتبطی ارسال کرده بود.

جهانشیری خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی در فضای سایبری، متهم به جعل اکانت و انتشار مطالب کذب را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: متهم که جوانی 23 ساله است در بازجویی‌های به عمل آمده ضمن اعتراف به جرم خود، گفته است که با شاکی هم دانشگاهی بوده و با توجه به این که علاقه شدید به شاکی داشته اما از او جواب رد می‌شنیده، برای انتقام دست به این فعل مجرمانه زده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ ردیابی از چشم تیزبین پلیس فتا دور نخواهد ماند؛ هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند براساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

جهانشیری در پایان به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: هنگام مواجه با اکانت آشنا در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای اطمینان بیشتر از اصالت آن با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی بگیریم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هانیه توسلی: تا امروز فقط یک خواستگار داشتم که آن هم جو