برگزاری سمینار نانوفناوری در استان فارس


سمینار آموزشی ترویجی نانوفناوری به همت پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه فارس، سمینار آموزشی ترویجی نانو فناوری با حضور اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شیراز و مرودشت برگزار و طی آن در خصوص مفاهیم پایه فناوری نانو و همچنین کاربردهای این فناوری مطالبی عنوان شد.

درک مقیاس نانو، خواص مواد و تغییرات آن در مقیاس نانو، کاربردهای نانو در صنایع مختلف، نمونه‌های اثرات مقیاس نانو در طبیعت، ماهیت بین رشته‌ای نانو، معرفی منابع، روش‌های تولید و سنتز نانومواد، روش‌های شناسایی نانومواد، تجهیزات مورد نیاز تحقیقات فناوری نانو و آشنایی با مفهوم پتنت و پتنت خوانی، محتوای آموزشی این سمینار بود.

طاهره پرویزی کشکولی مسؤول پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر فارس در حاشیه این سمینار گفت: این سمینار آموزشی ترویجی با هدف آشنایی دانشجویان با فناوری نانو و ترویج و آموزش مفاهیم فناوری نانو برگزار شد.

وی با بیان اینکه در پایان سمینار برای شرکت کنندگان گواهی‌نامه صادر و از آنان برای شرکت در ششمین مسابقه فناوری نانو ثبت‌نام شد، گفت: فناوری نانو توانایی ساخت، کنترل و استفاده ماده در ابعاد نانومتری را داشته و هدف از این علم، درک خواص و ساخت انواع مواد، ساختارها و افزارها در حد مقیاس نانومتری است.

پژوهشکده نانوفناوری قرارگاه علمی شهید رنجبر زیرمجموعه بسیج دانشجویی استان فارس است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حمایت فارس های استان فارس از کولبران زحمتکش کردستان