اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس آلمان به سیاست پناهجویی آنگلا مرکل


بیش از ۵۰ تن از نمایندگان وابسته به احزاب طرفدار مرکل در نامه‌ای سرگشاده از صدراعظم خواستند، سیاست پناهجویی خود را تغییر دهد و در مقابل شماری از نمایندگان با امضای نامه‌ سرگشاده دیگری از سیاست پناهجویی مرکل دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نامه سرگشاده علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با امضای حدود ۵۰ نماینده پارلمان به دفتر وی ارسال شد. اکثر این نمایندگان وابسته به حزب دموکرات مسیحی هستند که مرکل ریاست آن را به عهده دارد.

سه تن از امضا‌کنندگان هم عضو حزب سوسیال مسیحی هستند که با دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال دموکرات‌ها ائتلاف دولتی را تشکیل می‌دهد.

به گفته تهیه‌کنندگان این نامه، فقط سه تن از نمایندگان سوسیال مسیحی به نمایندگی از گروه پارلمانی این حزب که شامل ۵۶ نماینده است نامه سرگشاده را امضا کرده‌اند.

اعضای این گروه پیش‌تر به طور دسته‌جمعی از مرکل خواسته بودند تا در سیاست خود در مورد پناهجویان تجدیدنظر کند. آنها خواستار بستن مرز اتریش و آلمان به روی پناهجویان هستند.

یکی از امضا‌کنندگان به خبرگزاری رویترز گفته است که مرکل باید ظرف یک هفته آینده پاسخ نامه سرگشاده را بدهد.

در عمین حال، روز مارتین پاتسلت، یکی از نمایندگان با نفوذ حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد که در پشتیبانی از سیاست پناهجویی آنگلا مرکل نامه‌ای تهیه کرده و حدود ۴۰ تن از ۳۱۰ نماینده وابسته به احزاب دموکرات مسیجی و سوسیال مسیحی آمادگی خود را برای امضا اعلام کرده‌اند.

پاتسلت معتقد است که انتشار نامه سرگشاده نمایندگان احزاب مسیحی علیه مرکل یک عمل "پوپولیستی" است که باعث سردرگمی شهروندان عادی و همچنین طرفداران این احزاب خواهد شد. به اعتقاد او، زیان چنین اقداماتی بیش از هر چیز متوجه احزاب مسیحی می‌شود.

در همین حال، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت، بستن مرزها مشکل پناهندگی را حل نمی‌کند.

اشتاین‌مایر، از سران حزب سوسیال دموکرات، تاکید کرد که حل بحران سیاسی در سوریه به مراتب راه حل بهتری برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا است.

به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان در این رابطه خواستار همکاری تنگاتنگ با همسایگان سوریه شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که موضع‌گیری فرانک والتر اشتاین‌مایر واکنشی به سخنان وزیر راه و ترابری آلمان است. الکساندر دوربرینت، پیشتر گفته بود که آلمان باید خود را برای بستن مرزها به روی پناهجویان آماده کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعتراض به سیاست های مرکل در سفر به اسپانیا