فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حاتمی‌کیا نقاطی را می‌بیند که برای دیگران سخت و مشکل است/جشنواره انقلاب پاسخگویی نیاز محتوایی سینما است


محمدعلی رجبی دوانی نگارگر برجسته کشور در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس با بیان اینکه مسائل مطرح شده در آثار سینمایی و حتی تلویزیونی غالباً موضوعات جامعه ایرانی نیست، گفت: آثار نمایشی باید علاوه بر مباحث فنی در محتوا نیز مطابق با آرمان‌های انقلاب باشد.

وی بارزترین اثر هنر را تطبیق شرایط موجود با حالت ایده‌آل دانست و افزود: ساخت آثار سینمایی با محوریت انقلاب اسلامی از سویی جوان امروزی را با فضا و حال‌وهوای آن روزها آشنا می‌کند و از سوی دیگر برای نسل انقلاب نوعی تذکر و یادآوری تا در دنیای امروزی عهد و میثاق خود را فراموش نکنند.

رجبی با بیان اینکه انقلاب زنده است اما هیاهو ندارد، ادامه داد: تولید آثار هنری با محوریت انقلاب نشان از پویایی و قوت انقلاب دارد. در این سال‌ها آثار بسیار خوبی در این حوزه در هنرهای مختلف تولید شده است.

نگارگر برجسته کشور با اشاره به فیلم «بادیگارد» گفت: چشم حاتمی‌کیا نقاطی را می‌بیند که دیدن آن برای دیگران سخت و مشکل است. آثار او غالباً مخاطب را به دوباره دیدن وادار می‌کند. در نگاه اول مخاطب نگاه می‌کند اما نمی‌بیند. بادیگارد نیز مانند آژانس شیشه‌ای، یادآوری ارزش‌هایی بود که کشور هزینه‌های بسیاری را برای آن داده است. این سینما مصداق بارز سینمای انقلابی است.

وی در پایان برگزاری جشنواره انقلاب را از نیازهای اصلی سینمای کشور عنوان کرد و گفت: پرداخت به محتوا از ارکان خلق اثر هنری است و این دقیقاً همان‌چیزی است که در جشنواره‌ها خیلی به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل جشنواره انقلاب نوعی پاسخگویی به همین نیاز است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PRHFU2


ویدیو مرتبط :
شهید چمران, حاتمی کیا, ابراهیم حاتمی کیا, شهید, علی قائم مقامی, شهدا, دفاع مقدس, تونل سینما, جنگ تحمیلی, سینما, اکران, ه