آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ذائقه ها/ سالاد هویج و پسته؛ غذایی گیاهی و مناسب زمان بارداری


پارسه گرد/ از این سالاد هویج، ترش و شیرین به‌عنوان یک سالاد فوق‌العاده استفاده کنید. از این سالاد هویج می‌توانید به‌عنوان یک غذای مکمل استفاده کنید. و چون کاملا یک غذای گیاهی است برای افراد باردار نیز مناسب است.
چی لازم دارم:
دانه زیره سبز 1 قاشق چای‌خوری
آب لیموترش 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق چای‌خوری
دارچین ⅛ قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز ⅛ قاشق چای‌خوری
هویج 4 عدد بزرگ
گشنیز 2 قاشق غذاخوری
پسته 2 قاشق غذاخوری
چه جوری درست میشه:
1. ابتدا هویج را به‌شکل خلال‌های درشت و پهن خرد کنید. گشنیز و پسته را نیز خرد کنید. سپس دانه‌های زیره را در یک تابه‌ی کوچک به مدت 2 دقیقه روی شعله‌ی کم حرارت دهید تا عطر آن بلند شود و کمی بو داده شوند. داخل یک بشقاب بریزید تا خنک شوند.
2. آب لیموترش، روغن، عسل و ادویه‌ها را در یک شیشه با در پیچی بریزید و خوب تکان دهید تا ترکیب شوند سپس بگذارید 10 دقیقه بماند تا طعم‌ها با هم مخلوط شوند.
3. یک روغن‌دان بزرگ آب و نمک را جوش بی‌آورید و هویج‌ها را اضافه کنید. بگذارید دوباره جوش بیاید و 5 دقیقه دیگر تا کمی نرم شود بپزید سپس آب‌کش کنید.
4. سس را روی هویج‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا به آن آغشته شوند. گشنیز و پسته را روی هویج‌ها بپاشید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
زمان مناسب بارداری