با قابلیت های جالب iOS جدید برای گوشی های آیفون اشنا شوید


اخیرا شرکت اپل سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 9 را با یک بروزرسانی جدید به نسخه 9.2 ارتقا داده است. اما این سیستم عامل جدید iOS چه ویژگی هایی دارد.

هشت قابلیت‌ جدید در بروزرسانی iOS

برای تمامی کاربران آیفون اپل، بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS اکنون در اختیار است و تغییرات به وجود آمده در این نسخه جدید بسیار بهتر از نسخه های سابق است. تغییرات در Siri، جستجو، نقشه ها و غیر از آن بسیار کارآمد هستند و البته نباید فراموش کرد که همچنان برخی کاستی ها در این نسخه نیز دیده میشود. در اینجا ما چند نمونه از بهترین ویژگیها بروزرسانی جدید را بر میشمریم.

1 – سوالات و پاسخ های مرتبط توسط Siri یکی از بزرگترین تغییراتی که اپل در این نسخه از سیستم عامل خود به آن پرداخته است آوردن Siri در خط Google Now و Cortana است. به این ترتیب که اکنون Siri به جای پاسخ گویی های ساده و واحد، شما را طی یک سلسله پرسش و پاسخ های مداوم به سوی مقصد نهایی هدایت میکند.

 2 – دسترسی سریع به اخبار

نسخه جدید سیستم عامل اپل قادر است که در جستجوی اخبار تمامی خبر های مرتبط با یک موضوع را برای شما نمایش دهد که البته این اخبار از خبرگزاری های رسمی و معتبر است. هر آنچه که نیاز به خواندن آن داشته باشید، اکنون توسط اپلیکیشن اخبار iOS به شکل منسجم و یکپارچه در اختیار شما قرار میگیرد.

3 – سوییچ بین اپلیکیشن ها

شیوه جدید سوییچ بین اپلیکیشن ها یا Card Style Switching اکنون به شما این امکان را میدهد که به سادگی در بین برنامه ها گشت و گذار کنید. همچنین اکنون به جای آنکه آخرین مخاطبان شما در سیستم Multitasking نمایش داده شوند، در سیستم جستجو قابل دسترسی هستند.

4 – گزینه های جستجو

همانند قبل کشیدن انگشت به سمت راست در صفحه اصلی منجر به باز شدن صفحه جستجو میشود که اکنون این صفحه به شکل کامل قابل شخصی سازی بر اساس نیاز های شما است. این همان کاری است که گوگل به نوعی دیگر و با یکپارچه سازی جستجوی مورد نیاز کاربر صورت داده است.

5 – بهینه سازی جستجوی نقشه

قابلیت جستجو در نقشه های اپل در این نسخه به شدت ترقی پیدا کرده است و اکنون کاربران قادر به جستجوی تمامی نقاط و محل های مورد نظر خود به ساده ترین شیوه ممکن هستند. اکنون میتوان به سادگی با وارد کردن محل های جغرافیایی یا توریستی، آنها را بر روی نقشه پیدا کرد و در کمترین زمان ممکن نتایج جستجو در نزدیکی محل فعلی شما نمایش داده خواهد شد.

 6 – عکس های سلفی

اکنون که اپیدمی سلفی گرفتن جهانی شده است، پس نمیتوان انتظار داشت که شرکت اپل و آیفون در این زمینه بی تفاوت مانده و کنار بنشینند. در نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل شما قادر هستید که تمامی سلفی های گرفته شده با آیفون خود را در یک مکان مجزا ببینید تا ناچار به گشتن به دنبال آنها در هزارتوی عکس ها ی خود نباشید.

 7 – جستجوی خیلی هوشمند!

اکنون بدون نیاز به مراجعه به گوگل میتوانید نه تنها تمامی اطلاعات محتوایی را در اینترنت جستجو کنید، بلکه قادر هستید کلیه اطلاعات مفید را از دل آیفون خود و با توجه به محیط هوشمند آن استخراج کنید.

 8 – گشت و گذار ساده

در کنار قابلیت های سوییچ کردن بین اپلیکیشن ها، اکنون بروزرسانی جدید در iOS این امکان را به کاربران میدهد که با فشار دادن دکمه Back در گوشه بالا و سمت چپ همه اپلیکیشن ها، به سادگی به برنامه یا محیط قبلی باز گردند. به این معنی که اگر فرضا شما اکنون در برنامه iMessage هستید و بعد از آن مثلا به تنظیمات گوشی بروید، با فشار دادن دکمه بازگشت، به صفحه اصلی باز نمی گردید بلکه به برنامه iMessage باز خواهید گشت.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغseemorgh.com/entertainmentمنبع: otaghkhabar24.ir


ویدیو مرتبط :
با قابلیت های Steam Controller اشنا شوید