سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شش میلیون هکتار مناطق بحرانی و سیلزا در کشور وجود دارد


سلامت نیوز: معاون سازمان جنگلها و مراتع کشور با اشاره به برنامه های این سازمان برای مقابله با سیل و ذخیره سازی نزولات گفت: شش میلیون هکتار مناطق بحرانی و سیلزا در کشور وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،فریبرز غریبی افزود: اولویت سازمان اجرای عملیات آبخیزداری برای حفاظت از این کانون ها خواهد بود.وی تثبیت شن ها در برخی از این مراکز بحرانی را ضروری خواند و گفت: کشور ایران در راس مبارزه با فرسایش بادی، خشکیدگی و بیابان زدایی قرار دارد.غریبی بر همکاری تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی بر حفظ و احیای عرصه های منابع ملی و طبیعی پایدار تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 100 هزار هکتار از جنگلهای بلوط دچار خشکیدگی و بیماری سوسک چوبخوار شده ابراز داشت: طرح پیشگیری و خشکیدگی جنگلهای غرب مشخص شد و دستورالعمل اجرایی آن به استانهای دارای جنگل ارسال شده است.

غریبی با بیان اینکه اعتبارات خوبی از محل های مختلف برای مقابله با بیماری سوسک چوبخوار درختان بلوط تامین شده عنوان کرد: قسمت زیادی از درختان بیمار معدوم شده است.وی عوامل خشکیدگی جنگلهای بلوط غرب کشور را شامل عوامل انسانی و طبیعی مانند تغییر آب و هوا، گرم شدن کره زمین، ورود ریزگردها، سرشاخه بری درختان، چرای بیش از حد دام و فعالیت های معدنی ناسازگار با محیط زیست اعلام کرد.غریبی افزود: بارندگی های اخیر نقش مهمی در احیای جنگلهای بلوط خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
تاکید ظریف بر وجود دسترسی و مناطق حفاظت شده در یمن