تشریح جزئیات مراسم استقبال از «کاروان شاهدان بصیر» در شیراز


معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه کاروان شاهدان بصیر روز پنجشنبه اول دی‌ماه در شیراز مورد استقبال قرار خواهند گرفت به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این حرکت فرهنگی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی، یکشنبه 27 دیماه در جلسه هماهنگی مراسم استقبال از کاروان شاهدان بصیر، گفت: محل تفحص 94 شهید کاروان شاهدان بصیر در خاک عراق بوده است زیرا آنان کسانی بودند که در سرزمین دشمن مقابل آنان ایستادگی کردند به همین دلیل دیرتر تفحص شده‌اند.

وی، استقبال مردم فارس را از این کاروان بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: ما به عنوان خادمان شهدا این برنامه استقبال از شهدا را برای 75 نقطه فارس برنامه‌ریزی کردیم که با استقبال گسترده مردم مواجه شد حتی بسیاری از بخش‌ها نیز درخواست‌های فراوانی داشتند که شهدا حتماً به شهر آن‌ها ورود پیدا کند.

کوشکی با اشاره اینکه از روز 23 دی‌ماه تاکنون بخش اعظمی از انتقال کاروان شهدا در محورهای 6 گانه در فارس انجام شده است، به تشریح برنامه‌های کاروان شهدا پرداخت و گفت:برنامه استقبال از شهدا در شیراز در صبح روز پنج‌شنبه، اول بهمن‌ماه از ساعت 8:30 خواهد بود که این کاروان از پادگان امیرالمؤمنین(ع) مرکز لشکر 19 فجر وارد دروازه قرآن می‌شود و از دروازه قرآن به‌سمت میدان ابوالکلام،میدان قائم، پل هجرت و انتهای خیابان فردوسی استقبال از شهدا به صورت سواره و کاروانی از موتورسواران شامل اقشار مختلف مردم و از میدان شهدا به طرف چهار راه پیروزی،خیابان شهید آیت‌الله دستغیب، خیابان 9 دی تا ابتدای باب‌الرضا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) استقبال به صورت پیاده صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این برنامه را تا ساعت 11:30 به اتمام برسانیم، گفت: تجمع مردم خداجو و متدین شیراز در جلو ورودی باب‌الرضا صورت خواهد گرفت زیرا امکان ورود تریلرهای حامل کاروان شهدا به داخل صحن حرم مطهر نیست ضمن اینکه سخنران این مراسم هنوز مشخص نیست اما تلاش می‌کنیم تا از مداحی حاج صادق آهنگران در این مراسم استفاده کنیم.

کوشکی ادامه داد: تاکنون هیچ اتفاق و حادثه‌ای برای کاروان شهدا در نقاط مختلف فارس رخ نداده است وعلی‌رغم اینکه جمعیت بسیار شلوغی برای استقبال آمده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مناسب رسانه‌ها و همچنین اطلاع‌رسانی در مساجد، ادارات و غیره استقبال باشکوه و در خور شأن شهر مقدس شیراز از این شهدا صورت گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در طول مسیر استقبال از کاروان شهدا عمدتاً ایستگاه‌های صلواتی و برنامه‌های سنتی شهر شیراز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه این رخداد فرهنگی مانند کنگره سرداران سال 1390 تضمین‌کننده آرامش، امنیت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی باشد، گفت: درون شهر شیراز برنامه‌های مختلف را برای محلات مختلف با حضور پیکرهای مطهر شهدا برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کوشکی خاطرنشان کرد: کاروان شهدا روز شنبه، سوم بهمن راهی تهران خواهد شد و بعد از تعیین هویت شهدا، پیکرهای مطهر چند تن از آنان در دهه فاطمیه برای تشییع و خاکسپاری به فارس و شیراز باز گردانده می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سخنان امام جمعه شاهرود در مراسم استقبال کاروان قدس