فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حاجی رجبعلی: این کتاب راجع به چهره‌های قرآنی نوشته شده/ کتاب برای مباحث هنر، ادب و رسانه مناسب است


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «روایت قرآنی از بانوان» اثری جدید از مجموعه کتب قابی از چهره‌های قرآنی محصول مدرسه دانشجویی حمد دانشگاه تهران رونمایی شد.

*انبیا و مومنین در قالب قابی از چهره‌های قرآنی روایت می‌شوند

در مراسم رونمایی از کتاب «روایت قرآنی از بانوان» که با حضور یکصد تن از اساتید و فعالان قرآنی برگزار شد، کاظم حاجی رجب‌علی، مؤلف این اثر، اظهار کرد: عنوان کلی این آثار، «قابی از چهره‌های قرآنی» است که در آینده بحث انبیا، مؤمنین و چهره‌های منفی را با رویکرد خاصی خواهیم داشت.

وی با اشاره به کتاب «روایت قرآنی از بانوان» که اثر مشترک وی و قدسیه پائینی است، افزود: نوع زاویه این کتاب خیلی مناسب است، داستان‌نویسی، ادبیات و تکنیک‌های آن نظیر فیلم‌برداری از یک رویداد است و به اصل شاخص‌های شخصیتی بانوان قرآنی اشاره شده است.

*هرکس بخواهد راجع به شخصیت بانوان در قرآن بداند به این کتاب رجوع کند

رجب‌علی ادامه داد: کتاب غیر از اینکه کاربرد عام دارد کاربرد ثانویه هم دارد و هر کس بخواهد راجع به شخصیت بانوان در قرآن بداند به این کتاب رجوع کند زیرا این اثر ظرافت‌هایی دارد که برای مباحث هنر، ادب و رسانه مناسب است.

وی افزود: این کتاب‌ها، کتاب‌های عمومی محسوب می‌شوند و ما چون در بحث هنر، ادبیات و رسانه به‌دنبال علمی هستیم که تدبر در قرآن را با این موضوع ارتباط دهد، نگاه درسی هم به آن کتاب داریم. برای کسانی که دوست دارند این چهره‌ها را بشناسند، کتاب عمومی است.

مدیر مدرسه دانشجویی حمد اظهار کرد: با گسترش اطلاع‌رسانی برای هر کدام از کتاب‌هایی که منتشر می‌شود، امکان رسیدن کتاب به اهل آن را خواهیم داشت.

*هرکدام از بانوان قرآنی وجهی از شخصیت حضرت زهرا(س) را معرفی کرده‌اند

رجب‌علی گفت: این کتاب، راجع به چهره‌های قرآنی نوشته شده، کتاب به حضرت هاجر(س) و حضرت فاطمه بنت اسد(س) مادر 12 امام(ع) تقدیم شده است، وجوه هنری روایت در این اثر برداشت شده و در پایان نیز در مورد اینکه حضرت فاطمه(س) شاخصی برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است توضیحاتی ارائه شده است.

وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های این اثر، بیان کرد: در ابتدای هر فصل، یک داستانک در وجه حضرت زهرا(س) نوشته شد که زاویه آن داستان منطبق بر زاویه شاخص شخصیتی بانویی است که در مورد او صحبت می‌شود. هر کدام از بانوان قرآنی وجهی از شخصیت حضرت زهرا(س) را به ما معرفی کرده‌اند.

*نزدیک شدن به شخصیت‌های قرآنی ساخار کلی کتاب است

قدسیه پائینی، مؤلف دیگر اثر در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: مبنای نگارش این کتاب، روایتی از پیامبر(ص) درباره فضائل حضرت زهرا(س) است و همچنین شاخصه‌هایی از قرآن در آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: ساختار کلی که در نظر داشتیم نزدیک شدن به شخصیت‌های قرآنی بود که همه مثبت هستند، تصمیم گرفتیم که زوایای مختلف شخصیتی حضرت زهرا(س) را در این کتاب داشته باشیم و قدم‌های کوچکی در این زمینه برداشتیم.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/V9YNXB


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق