سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



حضرت زهرا(س) از گفت‌وگوی محبت‌آمیز با خانواده خود غفلت نمی‌کردند


 حضرت زهرا(س) از گفت‌وگوی محبت‌آمیز با خانواده خود غفلت نمی‌کردندفارس/استاد اخلاق و خانواده حوزه و دانشگاه گفت: اگر چه نسبت به حضرت زهرا(س)و امام علی(ع)محبت داریم اما در زندگی با آنان بسیار فاصله داریم.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در خصوص فرهنگ فاطمی و نقش آن در تحکیم خانواده‌ها گفت: اصول تفکر فاطمه زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) اهتمام و اعتنا جدی نسبت به موضوع خانواده است به این معنا که این بزرگواران معتقدند که اساس اجتماع پاک و بافضیلت و علاقه‌مند به علم از خانواده شروع می‌شود و به همین دلیل ارزش و جایگاه خاصی برای خانواده قائل هستند.

وی افزود: این دو بزرگوار خانواده را سنت رسول خدا می‌دانستند و به همین جهت معتقد بودند که خانواده‌ها باید به ‌دور از پیرایه‌ها و تشریفات دست و پاگیر و زائد باشد و روابط خانواده باید همراه با مهر، محبت، مودت، صفا و صمیمیت باشد و این امر را راز موفقیت یک خانواده می‌دانستند.

استاد اخلاق و خانواده حوزه و دانشگاه بیان کرد: از دیدگاه این بزرگواران زن و شوهر باید نسبت به یکدیگر اظهار محبت داشته و با روی خوش باهم برخورد کنند و در سختی هل یاور یکدیگر باشند، چراکه حضرت فاطمه (س) از گفتگوی همراه با محبت نسبت به همسر و فرزند خود غفلت نمی‌کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه خانواده‌های امروزی از شیوه تربیتی فاطمی در روند تربیت فرزندان خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از نقاط ضعف جامعه کنونی این است که اگر چه نسبت به حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) اظهار ارادت و محبت داریم اما در زندگی با آنان بسیار فاصله ‌داریم و هنوز موفق نشده‌ایم سبک زندگی و روش رفتار این دو بزرگوار را در زندگی خود محقق کنیم.

حجت‌الاسلام گرجی عنوان کرد: باید سعی شود تا با استفاده از رسانه‌ها و مراکز آموزشی در سطوح مختلف، آگاهی و معرفت را در این زمینه افزایش داد و فرزندان و مردم را نسبت به آرمان‌های فاطمی آشنا کرد.

استاد اخلاق و خانواده حوزه و دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: تربیت انسان را متوجه خدا، عدل و احسان می‌کند و تربیت فاطمی باعث می‌شود فرزندان در ابعاد سه‌گانه شخصیت یعنی در بعد جسمی، فکری و روحی، عاطفی، اخلاقی، به ‌صورت شخصیتی جامع بار بیایند که برای خانواده و اجتماع مفید است و انسان‌های مسئولیت‌پذیر، دانش‌محور، خردمند، مؤمن و دلسوز خواهند شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
اثرات محبت حضرت زهرا(س) در قبر و قیامت