فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرمانده سپاه سربیشه: نهادهای فرهنگی در اعزام راهیان نور همکاری کنند


سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا زارعی روز دوشنبه در بدرقه 98 نفر از این شهرستان به اردوی راهیان نور از برخی دستگاههای فرهنگی شهرستان در همکاری نکردن اعزام راهیان نور انتقاد کرد.
وی از دستگاه خاصی نام نبرد و گفت: تعدادی از نهادهای فرهنگی برای برگزاری کنسرت حاضر به هزینه هستند ولی برای چنین مراسم هایی که هدف آن ترویج انقلاب و ایثارگری شهداست، پولی ندارند .
وی اضافه کرد: کاروان راهیان نور یک رسانه فرهنگی است و تاثیر زیادی می تواند در حفظ و ترویج انقلاب داشته باشد .
وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع راهیان نور هرچه کار شود کم است و بزرگترین دستاورد این اردوها حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
زارعی با اشاره به اینکه ولایت محوری و خدا محوری از ویژگی های بارز شهداست،تصریح کرد: اهمیت حضور و بازدید از مناطق جنگی کمتر از دانشگاه نیست، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های راهیان نور است.
وی اظهار کرد: اردوهای جهادی تاکنون برکتهای زیادی داشت بصیرت افزایی ، ولایتمداری ، مدیریت جهادی ، وحدت و همگرایی و تعاون از اهم دستاوردهای این اردوهاست.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه سربیشه در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: شهدا در دوران جنگ با کمترین تجهیزات نظامی توانستند جنگ را مدیریت کنند و در راهیان نور علاوه بر بصیرت و ولایتمداری موضوع اقتصاد مقاومتی نیز باید تحقق یابد.
به گفته فرمانده ناحیه بسیج سپاه سربیشه، امسال 450 دانش آموز دختر و پسر و نیز 300 نفر با کمک بسیج محلات برای بازدید به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
وی ابراز امیدواری کرد: در صورت حمایت دستگاههای دولتی شاهد اعزام تعداد بیشتری از شهرستان سربیشه در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی خواهیم بود.
شهرستان سربیشه به مرکزیت شهر سربیشه در شرق ایران، حاشیه شمال شرقی دشت لوت و در جنوب شرقی شهرستان بیرجند و در محور بین المللی بیرجند - زاهدان قرار دارد.
این شهرستان از شمال و غرب به شهرستان بیرجند و از جنوب به شهرستان نهبندان و از شرق 110کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
شهر سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری بیرجند، ۵۳۳ کیلومتری مشهد، و ۳۹۵ کیلومتری زاهدان قرار دارد. این شهرستان دارای ۳ بخش مرکزی، مود و درح است.
جمعیت شهرستان سربیشه طبق آمار سال ۹۰ حدود 40هزار نفر و تعداد آبادی های آن ۳۵۵ مورد بود که از این تعداد ۲۶۰ آبادی دارای جمعیت است.
2047/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همکاری سازمان میراث فرهنگی و ستاد راهیان نور