فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مساله تکفیر در کنفرانس وحدت اسلامی تهران بررسی می شود


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیت الله محمدعلی تسخیری به خبرنگار معارف ایرنا افزود: در بیست و نهمین کنفرانس وحدت که دی ماه امسال در تهران برگزار می شود مساله تکفیر و راه های مقابله با آن از سوی کشورهای اسلامی را با صدها اندیشمند جهانی مطرح و با یک بیانیه جامع حرکت های تکفیری ضد انسانی محکوم خواهیم کرد.
وی در عین حال با اشاره به حملات اخیر گروه های تکفیری در کشور فرانسه گفت: امروز اروپا جزای پشتیبانی از گروه های تکفیری را می چشد.
تسخیری افزود: اروپا و کشورهای غربی که زمانی با حمایت از گروه های تکفیری مانند داعش در کشتار مردم بی گناه سهیم بودند، امروز همان مارهایی که در آستین پرورش داده بودند، دامنگیر خودشان شده است.
بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از ششم تا هشتم دیماه با حضور اندیشمندان اسلامی از سراسر جهان با رویکردی متفاوت و با توجه به عملیاتی کردن تقریب برگزار می شود.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که اول هفته جاری منوچهر متکی را به عنوان سخنگوی کنفرانس وحدت اسلامی معرفی کرد، طی یک نشست خبری اظهار داشت: امسال کنفرانس وحدت اسلامی با ایجاد تغییراتی در عرصه عملیاتی کردن تقریب برگزار می شود، به گونه ای که این تغییرات در مباحث قابل طرح، نوع کمیسیون های کنفرانس و دعوت شوندگان خواهد بود.
وی اضافه کرد: کنفرانس امسال در راستای فعال سازی تقریب نقش موثرتری خواهد داشت و علاوه بر تغییراتی که صورت می گیرد، پژوهشگاه تقریب مذاهب و خبرگزاری تقریب نیز در این راستا حضوری فعال تر خواهند داشت.
تشکیل حلقه های گفت و گوهای بین المذاهب به گفته اراکی از موضوع هایی است که برای فعال تر کردن تقریب از سال گذشته آغاز شده و امسال به همت پژوهشگاه تقریب ادامه می یابد و برخی از علمای اهل سنت و شیعه در این حلقه ها به بیان مسائل مورد نیاز به ویژه مسائل اختلافی می پردازند و راه حل ارائه می کنند.
فراهنگ**1003**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پایان کنفرانس وحدت اسلامی و صدور بیانیه محکومیت تکفیر