فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران: 40 کیلومتری مرز ایران، خط قرمز داعش


فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران با کیهان مصاحبه کرده است.

به گزارش عصر ایران، مهمترین مهمترین بخش های این مصاحبه به این شرح است:

- جنگهایی که ما با آنها مواجه هستیم و جنگهایی که در آینده با آنها مواجه خواهیم شد جنگهای تجهیزات محور نیستند، جنگهایی نیستند که تجهیزات مدرن و پیشرفته بتوانند تعیین‌کننده سرنوشت آن جنگها باشند، بلکه این نیروی انسانی باانگیزه، معتقد و انگشت روی ماشه است که سرنوشت جنگها را تعیین می‌کند به همین خاطر بحث نیروی انسانی مورد توجه ویژه ما است.

- برای اولین بار در دنیا سلاح تک‌تیرانداز 23 میلیمتری درست کردیم. من جایی ندیدم که سلاح تک‌تیرانداز 23 میلیمتری وجود داشته باشد بحمدلله این سلاح در مجموعه نیروی زمینی ساخته شده و در ماموریتهای مستشاری از این سلاح استفاده می‌شود و کارایی بسیار بالایی داشته است.

- اگر احساس کنیم نیروی تکفیری از 40 کیلومتری مرزهای ما عبور کند ما این حق را برای خود قائل هستیم که وارد مقابله با او بشویم.

نیروی زمینی در مرحله بعد قرارگاه مرکزی واکنش سریع را ساماندهی کرده است که این قرارگاه تیپهای واکنش سریع را هدایت، کنترل و متناسب با ماموریتها آماده می‌کند.

این تهدید امروز در شرق کشور وجود دارد درست است که داعش امروز در مرزهای پاکستان و افغانستان است و به مرزهای ما نزدیک نشده اما علاقمند هستند که خودشان را به مرزهای ما نزدیک کنند، ما نیز متناسب با این تهدیدات خود را آماده می‌کنیم به این ترتیب چون شرایط اینگونه است  من به خودم اجازه نمی‌دهم لباس فصل بپوشم و همیشه لباس رزم بر تن دارم تا همکاران من هم از من تاسی کنند.

- در سال آینده ان‌شاءالله سلاحهای راکتی را هم کنار می‌گذاریم و سلاحهای ما نقطه‌زن می‌شوند نیروی زمینی با توجه به قابلیت‌هایی که در حوزه دفاعی وجود دارد و با وجود فضای سنگین تحریم خود را به جلو می‌برد.در مورد سلاح انفرادی مشکلی در جهت تغییر آن وجود ندارد اما متناسب با نیاز، سلاح ژ.س سلاح کارآمدی است سلاحی است که هم در جنگ تجربه شده و هم انبار بسیار عظیمی از این سلاح در اختیار ما است ضمن اینکه مهمات خیلی زیادی هم در دست داریم فکر نمی‌کنم از دور خارج کردن این سرمایه عظیم برای کشور عاقلانه باشد.

- عمده کارهایی که باید در حوزه معیشت انجام شود را به عهده بنیاد‌های تعاون گذاشته است متاسفانه بنیاد تعاون ارتش در این حوزه توفیقی نداشته و اقداماتی هم که انجام داده عمدتا اقدامات ناموفق یا کم توفیقی بوده است. بنیاد تعاون در بخش‌های مسکن، وام و تولید ثروت توفیقی نداشته در حالی که بخش عمده‌ای از تامین معیشت کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با بنیاد تعاون است.


ویدیو مرتبط :
داعش به50 کیلومتری مرز ایران رسید!!!!