پرونده خودرو/ گام بلند تویوتا در کاهش مرگ و میر


پرونده خودرو/ گام بلند تویوتا در کاهش مرگ و میر

دنیای خودرو/ در راستای تولید خودرو با هدف حداکثر ایمنی و آرامش، تویوتا به دنبال یکپارچگی حس ایمنی در خودروهایش می باشد. پکیج ایمنی تویوتا بر روی ۳ اصل بنا شده است و تویوتا در تلاش برای بهینه سازی این موارد، بیش از پیش می باشد. این سه اصل عبارتند از :
رادار، برای جلوگیری از تصادف
سیستم رانندگی بین خطوط
سیستم ایمنی دید در شب

کلید رانندگی ایمن با راننده است
راننده با استفاده از سیستم های ایمنی که در اختیار دارد می تواند در صورت بروز هرگونه حوادث پیش بینی نشده و غیر مترقبه به جلوگیری و کنترل مواردی از این دست بپردازد. در زیر به اجمال نگاهی به پکیج سیستم های ایمنی می اندازیم:

سیستم جلوگیری از تصادف (( Pre Collision System
سیستم تشخیص وسایل نقلیه ی پیش رو در جاده با دوربین تک لنز و رادار لیزری به کاهش آسیب های وارده ناشی از برخورد کمک شایانی می کند.
ارزیابی درجه خطر بر حسب سرعت و پیش بینی مسیر خودرو نسبت به سایر خودروها متفاوت است بر اساس این ارزیابی اگر پی بینی برخورد صورت پذیرد، خودرو از طریق هشدارهای صوتی و تصویری به اعلام این خطر به راننده می پردازد. اگر راننده نیروی لازم را به پدال ترمز برای توقف خودرو وارد نکند، سیستم به صورت خودکار این نیرو را افزایش می دهد و اگر راننده به هر دلیلی به گرفتن ترمز اقدام نکند، سیستم به صوررت خودکار به گرفتن ترمز اقدام خواهد کرد.

سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده (Prevent Collision Pedestrians)
تشخیص اشکال اجسام از طریق دوربین و رادار مجهز به امواج میلیمتری در سیستم ایمنی خودرو قابل شناسایی است. این به سیستم اجازه می دهد که افراد عابرپیاده را به خوبی وسایل نقلیه تشخیص دهد.

سیستم هشدار خروج از خط یا رادار بین خطوط (Lane Departure Alert)
دوربین تک لنز جاگذاری شده در خودرو به تشخیص خطوط سفید یا زرد برای تعیین موقعیت خودرو می پردازد.
اگر راننده تلاش کند که خودرو را بدون زدن چراغ راهنما به هر سمتی هدایت کند، سیستم به طور اتومات شروع به اعلام هشدار می کند.

اطمینان خاطر کامل به دید حتی در شب یا نور بالای اتومات ( Automatic High Beam)
دوربین تک لنز به ارزیابی درجه روشنایی محیطی (برحسب چراغ های جلو و عقب وسایل نقلیه دیگر) پرداخته و بر این اساس به تغییر نور بالا و پایین خودرو به صورت اتومات می پردازد. این کمک شایانی به دید در شب راننده و ارزیابی صحیص اجسام اطراف خودرو می پردازد.

رادار تنظیم سرعت (Cruise Control Radar)
با تنظیم این رادار، خودرو به طور خودکار به ارزیابی یک فاصله ایمن با خودرو جلویی پرداخته و این فاصله را در تمام مدت با خودرو جلویی حفظ می کند. وجود رادار کروز کنترل دینامیک این امکان را فراهم می کند که حتی در سرعت های پایین و ترافیک هم این فاصله به بهترین نحو با خودرو جلویی حفظ شود

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
راه کاهش مرگ و میر بیماری های قلبی