فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برنامه های متنوع فرهنگی ویژه هفته کتاب در سیستان وبلوچستان اجرا شد


اسفندیار زیدآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری به مناسبت هفته کتاب(24 تا 30 آبان) برنامه های مختلفی در استان اجرا شد.
وی طرح یک روز کتاب در مدرسه، برپایی نشست های ویژه کتابخوان و تحلیل و بررسی کتاب، رقابت آنلاین کتابخوانی و دوره مادران قصه گو، تولید نخستین خبرنامه داخلی کتابخانه های عمومی و برگزاری رقابت کتابخوانی ویژه شبکه های اجتماعی و پیامکی را از مهمترین برنامه های این هفته در استان برشمرد.
وی افزود: همچنین برپایی نمایشگاه کتاب، تقدیر از فعالان کتاب، راه اندازی گروه مطالعاتی مهدویت با همکاری بنیاد مهدویت، تقدیر از کتابخوان نمونه، تجلیل از نویسندگان، مولفان بومی و خیران کتابخانه ساز از دیگر برنامه های این هفته در استان بود.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز توسعه تا سال 1404 هجری شمسی باید به ازای هر 100 نفر هشت متر زیر بنای کتابخانه ای در استان وجود داشته باشد و این در حالی است که هم اکنون به ازای هر 100 نفر تنها 60 سانتی متر زیربنای کتابخانه ای وجود دارد.
زید آبادی بیان کرد: برای کاهش این فاصله باید نسبت به ساخت و افزایش زیربناهای کتابخانه ها اقدام شود که در این زمینه ایجاد کتابخانه های مشارکتی در زندان ها و سایر ارگان های دولتی و نیز استقرار 19 ایستگاه مطالعه در مکان های پر تردد مانند ترمینال ها، فرودگاه ها و غیره از برنامه های اجرا شده این نهاد است.
وی با بیان اینکه هم اینک زیر بنای کل کتابخانه های استان 15 هزار مترمربع است تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای لازم نیاز به ساخت و ساز است زیرا هرچه فضای کتابخانه ای کمتر باشد، کتاب و عضو کمتری وجود خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک از 67 کتابخانه موجود در استان، 57 مورد آن نهادی و 10 مورد دیگر مشارکتی است که با همکاری دستگاه های مختلف فعالیت می کند.
24 تا 30 آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور بر اساس سرشماری سال 1390 افزون بر دو میلیون و 534 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و 288 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7316/3042/6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سیستان وبلوچستان(سرباز)