افزایش 60 درصدی ارزش توزیع واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی در سال 93


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: ارزش توزیع واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک این موسسه در سال 93 در مقایسه با سال پیش از آن 60 درصد رشد داشته است.

دکتر حمید کهرام در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه البرز، با ارائه آماری از میزان ارزش عرضه انواع واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی طی سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: مجموع ارزش توزیع انواع واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی در سال 93 در مقایسه با سال92، حدود 60 درصد رشد داشته است.

وی در این مورد به تفکیک، میزان رشد ارزش عرضه واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک این موسسه را اعلام کرد و افزود: مقدار ارزش عرضه واکسن‌های مصرف انسانی در سال 93 نسبت به سال 92، 89 درصد افزایش داشته است.

به گفته کهرام در سال 93 ارزش توزیع واکسن‌های دامی 53 درصد و در واکسن‌های مصرف طیور نیز 35 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته گزارش شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در مورد سرم‌های درمانی نیز اظهار کرد: در این بخش شاهد افزایش 104.5 درصدی در سال 93 در مقایسه با مدت مشابه در سال 92 بودیم.

کهرام همچنین ارزش توزیع سایر فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل را با رشد 125 درصدی اعلام کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افزایش 19 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 93