دیده بان حقوق بشر: ارتش نیجریه دست به کشتار کودکان شیعه زده است


دیده بان حقوق بشر دولت نیجریه را به تیراندازی به کودکان بی‌دفاع شیعه بدون اینکه دست به اقدام تحریک آمیزی زده باشند،‌ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت المسله، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که به روایت ارتش نیجریه درباره حملاتی که طی روزهای اخیر به سه مقر وابسته به شیعیان در شمال زاریا مطرح کرده، اعتمادی ندارد. ارتش نیجریه مدعی شده بود که این حملات در واکنش به تلاش‌هایی برای ترور فرمانده ارتش این کشور بوده است.

دنیل بیکیلب، مدیر امور آفریقا در دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تقریبا توجیه این همه خشونت به دلیل بستن مسیر هیات فرمانده ارتش برای قتل صدها تن غیرممکن است. در بهترین حالت ممکن می‌توان اینگونه گفت آنچه که رخ داده واکنش وحشیانه بسیار شدید بوده و بدترین تصور ممکن این بوده که آن حمله‌ای طرح ریزی شده علیه شیعیان بوده است.

فعالان حقوقی می‌گویند که حدود 1000 تن در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که منجر به اعتراضات در شمال نیجریه که جمعیت غالب آن مسلمان است و دیگر کشورها شد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است، شاهدانی در حسینیه شیعیان گفتند ده‌ها سرباز در مسجد در روز 12 دسامبر دست کم یک ساعت قبل از عبور خودروی فرمانده ارتش مستقر شدند.

این دیده بان حقوق بشر افزوده است که سربازان به هر کسی که قصد داشت از مسجد خارج شود، تیراندازی می‌کرد که پنج تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند در حالی که کودکان نیز در این مسجد بودند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل کشتار مسلمانان بی گناه میانم