فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دره شیرز لرستان به عنوان یک ژئو پارک ثبت جهانی می شود


به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در جلسه ای که با حضور پروفسور ژوزه بریل ها بازرس و ارزیاب ژئوپارک های جهان برگزار شد افزود: از بین سه اثر دره شیرز کوهدشت، سیمره پلدختر و اشترانکوه ، دره شیرز از انطباق بیشتری با شاخص ها و معیارهای ثبت جهانی برخوردار است.
به گفته وی به منظور فراهم کردن مسیر ثبت جهانی این اثر هیاتی از یونسکو با همکاری سازمان زمین شناسی کشور به لرستان سفر کرده اند.
وی همچنین گفت: طی دو روز اقامت این هیات در استان لرستان ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه های انجام این کار ، مسیر به ثبت رساندن این اثر با همکاری سازمان زمین شناسی و دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.
غضنفری گفت: با توجه به انطباق دره شیرز با شاخص های بین المللی ژئو پارک ها، در گام نخست اقدامات لازم برای ثبت ملی این اثر انجام می شود تا بتوان با ارائه دادن عملکرد قابل قبولی در این زمینه در گام بعدی نسبت به ثبت جهانی آن اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اظهار کرد: معرفی این استان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران نشان دهنده قابلیت این استان در گردشگری دارد و علاوه بر این ثبت 14 تا 15 درصد ژئوپارک های ثبت شده در کشور به نام لرستان بیشتر موید این موقعیت کم نظیر استان است.
وی گفت: ثبت جهانی ژئو پارک دره شیرز لرستان دریچه و نقطه آغازی برای سرمایه گذاری و به دنبال آن ورود گردشگران به استان است.
غضنفری افزود: جاذبه های گردشگری در سایر بخش های اقتصادی زمینه سرمایه گذاری را در استان فراهم می کند تا لرستان از معبر گردشگری به عنوان مقصد تبدیل شود.
1920/6060

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دره زیبای شیرز در کوهدشت لکستان