«وزیر اطلاعات» و «جوان 27 ساله»؛ ترین‌های امروز ستاد انتخابات کشور


سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که مسئولان وزارت کشور احتمال می‌دهند در این دوره از انتخابات، تعداد داوطلبان بیشتر از دوره‌های پیشین باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تا پایان امروز شنبه 28 آذر، 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده 421 نفر از این افراد تکمیل شد.

همچنین تا پایان امروز به عنوان روز سوم ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان، 147 نفر برای تصدی این سمت ثبت نام کرده‌اند.

علی پورعلی مطلق دبیرستاد انتخابات کشور معتقد است اگر روند ثبت نام‌ها همین گونه ادامه یابد، این انتخابات نسبت به انتخابات دوره های قبلی با حضور بیشترین داوطلب برگزار خواهد شد.

معروف ترین چهره‌ای که امروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور آمد، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان بود. وی عضو چهارمین دوره مجلس خبرگان نیز است.

امروز علاوه بر علوی که در آخرین دقایق ثبت نام در ستاد انتخابات حضور یافت، آیت الله موسوی بجنوردی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت الله حسینی شاهرودی، آیت الله تسخیری، حجت‌الاسلام بهرام شجاعی، محسن برهانی، بابک محضری، حجت‌الاسلام سید علی حسینی اشکوری، محمد تقی رهبر و میرفخرالدین موسوی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کردند.

آیت الله شاهچراغی در سمنان، آیت الله علم الهدی در مشهد، آیت الله هاشمی شاهرودی در قم و آیت الله نورمفیدی در گلستان از شناخته شده ترین شخصیت هایی بودند برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

اما امروز جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان هم به ستاد انتخابات کشور آمد. حجت الاسلام محمد تاج الدینی متولد سال 1367 است. وی جوانترین کاندیدایی است که تاکنون برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده است. تاج الدینی برای حوزه انتخابیه کرمان ثبت نام کرد. پیش از این یک کاندیدای متولد سال 1366، جوان‌ترین کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

همچنین احمدعلی مقیمی نماینده فعلی بهشهر در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سادات ابراهیمی نماینده فعلی شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، اسفندیار اختیاری نماینده‌ زرتشتیان در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و ارسلان فتحی‌پور نماینده مردم کلیبر در مجلس برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس ثبت نام کردند.

کاظم دلخوش، حسن مرادی و جلال ساداتیان از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

البته افرادی هم برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که فاقد سابقه فعالیت سیاسی یا نمایندگی مجلس بودند که در میان آنها دو زن هم حضور داشتند.

ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا دوم دی و ثبت نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا چهارم دی ادامه دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حضور وزیر اطلاعات در ستاد مردمی