آغاز مسابقات کشوری امداد و نجات هلال‌احمر در اصفهان


همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر دومین دوره مسابقات امداد و نجات کشور ویژه مربیان جستجو و نجات در آوار و ارتفاع و فضای معلق به میزبانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در مراسم افتتاح مسابقات امداد و نجات کشور در اصفهان با اشاره به اهمیت آمادگی و پیشگیری در برابر حوادث و سوانح اظهار کرد: آموزش یکی از اجزاء مهم آمادگی و پیشگیری به شمار می‌رود و جایگاه و نقش مربیان امداد و نجات در این زمینه از اهمیت والایی برخوردار است.

ناصر چرخساز تاکید کرد: افزایش تاب آوری جوامع در برابر سوانح، دستاورد آموزش‌هایی است که مربیان امداد و نجات نقش مؤثر و مهمی در شکل گیری و تقویت آن دارند.

وی گفت: افزایش تاب آوری در برابر حوادث و سوانح از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان امداد و نجات قرار گرفته و این مهم محقق نخواهد شد مگر با تلاش مربیان و فعالیت‌هایی که در سطح استان‌ها انجام می‌گیرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: شما به عنوان مربی وظیفه سنگینی در تبیین جایگاه مدیریت بحران و اهمیت حوادث برای تمامی مردم دارید، مردمی که یا مسئولان امروزند یا مسئولین فردای جامعه و مشکل امروز جامعه ما، عدم درک صحیح مسئولان از حوادث و سوانح است که وظیفه سنگین مربیان در این زمینه، تبیین این جایگاه و اهمیت است.

به گزارش ایسنا؛ در این مسابقات 110 مربی در رشته آوار و تعداد 50 مربی نیز در رشته ارتفاع و فضاهای معلق به مدت چهار روز به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلیپ مانور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان