سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



فرق زايمان بدون درد با ديگر روش هاي زايمان


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.14 - 21:26

فرق زايمان بدون درد با ديگر روش هاي زايمان

بيتوته/ زايمان بي درد چه فرقي با زايمان به روش سزارين دارد چه مزيت هايي با خود بهمراه دارد و چرا متخصصين زنان و زايمان تا اين حد بر آن تاکيد دارند مي خواهيم معايب و مضرات هريک را بيان کنيم.
چند سالي است براي تشويق مادران براي زايمان هاي طبيعي از روش هاي زايمان بي درد در مراکز درماني استفاده مي شود در اين روش متخصصان بي هوشي عهده دار روش هاي بي در سازي براي زايمان طبيعي خواهند بود.
دکتر مهدوي متخصص بيهوشي و مراقبت هاي ويژه در مورد چگونگي زايمان هاي بي درد در مراکز درماني توضيحاتي را ارائه داد.
دکتر مهدوي در مورد دليل عدم اقبال مادران و حتي در برخي مواقع پزشکان به انجام زايمان هاي طبيعي گفت: اگر بخواهيم علت عدم اقبال را در دو گروه پزشک و بيمار کنکاش کنيم در مواردي که مربوط به پزشک است عمل سزارين هم از نظر وقت و هم از نظر اقتصادي براي پزشک به صرفه تر خواهد بود. زيرا زايمان طبيعي وقت بيشتري از پزشک گرفته و در نهايت هم تعرفه آن از عمل سزارين کمتر است هر چند که اين موضوع طي سال هاي اخير و با نظر مثبت وزارت بهداشت و همچنين نظام پزشکي در زمينه اصلاح تعرفه اصلاحات لازم انجام شده است.
وي در ادامه ترس از درد زايمان را يکي از دلايل مهم انتخاب روش سزارين نسبت به زايمان طبيعي ذکر کرد و گفت:خوشبختانه با پيشرفت رشته بيهوشي مدتهاست که زايمان بي درد با کمک متخصصين بيهوشي امکانپذير شده است و لذا در کشورهاي پيشرفته دنيا هيچ مادر بارداري کانديد انجام سزارين نمي شود مگر اينکه از لحاظ پزشکي مشکل خاصي وجود داشته و انجام زايمان طبيعي براي مادر يا جنين خطرناک باشد.
زايمان بي درد چيست؟
دکتر مهدوي با بيان اينکه خوشبختانه در کشور چند سالي است که انجام زايمان بي درد قابل اجرا است در تعريف زايمان بي درد گفت: انجام هر گونه پروسيجر بي دردي شامل استنشاقي، رژيونال (بيحسي موضعي) و تجويز وريدي حين فاز فعال زايمان طبيعي که بتواند درد هاي زايماني را کاهش داده ولي بر انقباض هاي رحم وسطح هوشياري و ارتباط کلامي مادر تاثير منفي نداشته باشد را زايمان بي درد مي گويند.
وي با بيان اينکه زايمان بي درد با 3 روشي که عنوان شد امکان پذير است در مورد روش اول که تجويز وريدي دارو است گفت:در اين روش جهت بي دردي از داروهاي مخدري يا کتامين استفاده مي شود.
دکتر مهدوي در مورد اينکه آيا استفاده ازاين روش عوارضي هايي را در پي دارد يا خير گفت: هر اقدام پزشکي مي تواند با ريسک هايي همراه باشد ولي در اين روش امکان اندکي وجود دارد که دارو به بدن جنين نيز وارد شده و احتمال تاثير بر تنفس نوزاد وجود دارد که لازم است بخش مراقبتهاي ويژه نوزادان در آن مرکز موجود باشد. همچنين اثرات سيستميک دارو در بدن مادر هم خالي از انتظار نيست.
ايشان با بيان اينکه در شيوه دوم از استنشاق گاز براي بي دردي استفاده مي شود افزود:در شيوه استنشاقي از گاز نيتريک اکسايد (N2O) استفاده مي شود. به مخلوط گاز اکسيژن و نيتريک اکسايد، انتونوکس (Entonox) گفته مي شود و حداکثر اثر بي دردي طي 60 ثانيه ايجاد شده و بايد به محض شروع انقباض رحمي استنشاق شده و بعد از اوج انقباض مصرف آن قطع شود.
وي در مورد عوارض اين روش نيز گفت: اين روش عوارض خاص ندارد فقط در برخي از مواقع خواب آلودگي و بوي نامطبوع و عدم هوشياري در صورت استفاده از دوز هاي اتفاقي بالا وجود دارد و بنا بر اين بايد اين اقدام توسط يک متخصص کار آزموده انجام شود هرچند که استفاده از اين روش هزينه بالايي را نيز دارد.
اين متخصص بي هوشي روش سوم و مطمئن ترين روش در انجام زايمان هاي بي درد را” بي دردي رژيونال” ذکر کرد و در توضيح آن گفت: بي دردي رژيونال( شامل اسپاينال، اپيدورال و يا ترکيبي از هر دو آنها است.) مناسب ترين شيوه در زايمان بي درد است زيرا بي دردي در اين شيوه بهترين کيفيت را داشته و در صورت انجام مناسب آن کمترين عارضه را نيز در پي خواهد داشت.
وي ادامه داد: در اين شيوه که بيحسي در ناحيه اعصاب نخاعي کمري داده مي شود مي تواند براي هر مدت زمان لازم گسترش يافته و حتي اگر زايمان طبيعي با مشکل روبرو شد با همين بي حسي و بي دردي بدون کار اضافه عمل سزارين به راحتي انجام خواهد شد.
ايشان در پايان با اشاره به مزيت هاي انجام زايمان هاي طبيعي نسبت به عمل سزارين خاطر نشان کرد : با توجه به پيشرفت خدمات درماني و حضور متخصصان بيهوشي در اکثر شهرستانها و امکان ارائه خدمات زايمان بدون درد منطقي نيست که مادران باردار فقط به صرف ترس از زايمان، ريسک عمل جراحي سزارين را به خود و فرزندشان تحميل کنند و لذا مي توانند از روش هاي زايمان بدون درد استفاده کنند

نظر شما


ویدیو مرتبط :
‫آشنایی با روش های مختلف درمان درد‬‎