ویژگی های لباس مناسب شب خواستگاری -آکا


انتخاب لباس مناسب شب خواستگاری

به گزارش آکاایران: دختر خانم ها و آقا پسرهای عزیز در مورد لباس شب خواستگاری توجه به برخی از نکات خیلی مهم و راهگشا خواهد بود.

– مدل و رنگ لباسی که برای این شب انتخاب می کنید باید متناسب با جنسیت، سن و اندام شما باشد.

– سعی کنید در این مراسم از لباس های رسمی، ساده و راحت استفاده کنید. پوشیدن لباس های غیر رسمی و جلف، تنگ و چسبان و… در شب خواستگاری نه تنها شایسته مقام و شان شما نیست بلکه نگاه خانواده و فرد مقابل را نسبت به شما تغییر می دهد. علاوه بر همه اینها شب خواستگاری استرس و فشار خاص خود را دارد پس بهتر است با اجتناب از لباس های تنگ و چسبان این استرس و فشار را چند برابر نکنید.

– یادتان باشد که در این روز باید خودتان باشید. یعنی سعی کنید آنچه هستید و خواهید بود به فرد مقابل نشان دهید. مثلاً دختر خانم محترم اگر چادری هستید در این مراسم هم چادر سر کنید. اگر به جای چادر از پوشش های دیگر استفاده می کنید در مراسم خواستگاری نیز از پوشش متداولتان بهره ببرید. البته این مسئله در مورد آقا پسرها هم صدق می کند.

توجه: گاه برخی از والدین دختر خانم را مجبور می کنند که بر خلاف همیشه در این مراسم چادر سر کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید حتما در قسمت گفتگو با آقا پسر موضوع را با وی در میان بگذارید و به او بگویید که چادری نیستند و به اصرار خانواده تان این کار را کرده اید. حتی دقیقاً مشخص نمایید که در خانه و خارج از خانه چه پوششی دارید.
 

– توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو، رنگ مو و … در مقابل خانواده  فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی، بی مویی و … نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.

– زیبایی مهم است، اما مهم تر از آن زیبایی طبیعی است. خودتان را زیر خروارها ماده آرایشی پنهان نکنید. همانی که هستید باشید. سعی نکنید با لوازم آرایش از خودتان چهره دیگری بسازید. آنچه شما را زیبا و برازنده می کند، طبیعی بودن و به جا رفتار کردن است. شاید کمی رسیدگی به چهره تان، در حدی که همیشه این کار را می کنید بد نباشد. اما بیش از آن، به هیچ وجه نتیجه خوبی نخواهد داشت. یادتان نرود که این قرار ملاقات به منظور رسیدن به آینده ای مشترک و ساختن خانواده ای گرم و صمیمی تدارک دیده شده است پس با صداقت سر این قرار ملاقات حاضر شوید تا هر آنچه از آن به دست می آورید خیر و نیکی باشد.

,[categoriy]

– بعضی ها اعتقاد دارند لباسی که برای خواستگار باید پوشید لباسی است رسمی و شیک درست مثل زمانی که به مجلسی دعوت شده اید که دیگر مدعوین برایتان غریبه هستند و شما باید به گونه ای در آن مهمانی ظاهر شوید که از همه لحاظ شیک و خاص به نظر برسید، اما قرار نیست با افراد آن محفل در مورد آینده ای مشترک و نگرش ها و خواسته هایتان صحبت کنید و به نتیجه برسید پس سخت نگیرید و خودتان باشید، البته این مسئله به معنای نامرتب بودن نیست. نوع پوشش  شما در همچین ملاقاتی به هوش و ذکاوتتان بر می گردد،انتخابی سخت و در عین حال آسان. لباسی که هم زیبایی و آراستگی را به شما هدیه کند و هم نشانگر شخصیت واقعی شما باشد.

– لباس ها به ما جسارت و انرژی می دهند. وقتی شما رنگی که چهره تان را جذاب و دلنشین می کند به تن می کنید ناخودآگاه لبخند بر لبانتان می نشیند و دلتان می خواهد همه شما را ببینند. مخصوصا عزیزانتان. پس لباس مورد علاقه تان را برای اولین دیدار بپوشید تا جسارت حرف زدن داشته باشید و در پس ذهنتان خودتان را قبول داشته باشید. چرا که وقتی کسی خودش را با تمام کم و کاستی هایش قبول کند و دوست داشته باشد به راحتی می تواند روی دیگران تاثیر بگذارد و از آرزوها و خواسته هایش بگوید.

– شما فردی هستید با اعتقادات خاصی در مورد پوشش و پیرو اصول و اعتقادات خودتان و خانواده تان هستید اما قرار است به ملاقات شخصی بروید که می دانید یا حدس می زنید تا حدی با شما در مورد مقوله حجاب و پوشش اختلاف نظر دارد، حال باید با چه لباسی سر این قرار ملاقات حاضر شوید؟

جواب این سوال روشن است؛ با همان میزان و نوع پوششی که به آن عقیده دارید. یکی از اصول پوشش شما برای این قرار ملاقات این است که خودتان باشید،خود واقعی. شما باید به عقاید شخص مقابلتان احترام بگزارید اما نباید عقاید خودتان را هم فراموش کنید. وقتی همانگونه که همیشه بوده اید بر سر این قرار حاضر شوید می توانید از گذشته و داشته هایتان به روشنی صحبت کنید.

البته افرادی هم هستند که به احترام خانواده هایشان نوع خاصی از پوشش را دارند، پیشنهاد می کنیم در مورد این موضوع که تصمیمی برای تغییر این پوشش بعد از ازدواج دارند یا نه حتما در این جلسه صحبت کنند و نظر و عقیده شان را بازگو کنند.

– با پوشش تیره اثرگذاری کمتری بر طرف مقابلتان دارید. بهتر است نگاهی به کمد لباس هایتان بزنید و روشن هایش را برای این دیدار انتخاب کنید. اگر رنگ روشن برای شما به معنی کرم یا آبی است، در همین محدوده رنگ انتخاب کنید. اگر برایتان صورتی یا نارنجی رنگ روشن حساب می شود، آنها را در لباستان انتخاب کنید. در یک کلام، خود واقعی تان را به نمایش بگذارید. هم از این جهت که بهتر خودتان را معرفی کنید و هم این که جای حرف و حدیث باقی نماند و طرف مقابلتان بفهمد شما چه تیپی هستید. با سلیقه واقعی تان سر این قرار بروید نه با سلیقه دیگران. آراسته و خوشرنگ باشید اما متانت و وقار را در پوششتان از یاد نبرید.

رنگ های ملایم بیشترین تاثیر را بر طرف مقابل می گذارند. خیلی رنگین نپوشید و حداکثر از ۳ رنگ در پوشش خود استفاده کنید؛ نه بیشتر. آنچه شما را خوش تیپ نشان می دهد، هارمونی در رنگ هاست. ست بودن لباس ها با رنگ هایشان شما را منظم و شیک و جذاب نشان می دهد. پس به این هارمونی دقت بیشتری داشته باشید.

– درست است که این قرار تقریبا رسمی است اما نباید طوری بپوشید که معذب باشید و نتوانید بر صحبت هایتان در جلسه تمرکز کنید. کت و شلوار خیلی رسمی، یا کفش های پاشنه دار و لباس های تنگ و معذب واقعا بر جلسه تان تاثیر می گذارند. شما را بی قرار می کنند و دلتان می خواهد سریعتر از طرف مقابلتان فرار کنید، به خانه بروید و راحت شوید. در حالی که شاید علت این بی قراری و اضطراب را خودتان متوجه نباشید!

پورتال تاروت رنگی _ ویژگی های لباس مناسب شب خواستگاری

,[categoriy]


ویدیو مرتبط :
ویژگی های طراح لباس - محمد جواد صدق آمیز - مد و لباس