هشدار اف بی آی درباره حملات الهام گرفته از داعش در آمریکا


مدیر دفتر فدرال تحقیقات آمریکا (اف بی آی) روز چهارشنبه با بیان اینکه داعش به کلی تروریسم را دگرگون کرده است افزود، اف بی آی صدها پرونده درخصوص طرح های بالقوه الهام گرفته از داعش در 50 ایالت آمریکا در دست بررسی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از نیویورک «جیمز کامی» در یک کنفرانس ضد تروریسم گفت: داعش با تشویق به حملات محدود و انفرادی در سراسر جهان از طریق رسانه های اجتماعی، تروریسم را «دچار تحول اساسی» کرده است.

وی افزود: القاعده در دوران پدران و مادران شما نسبت به تهدیدی که امروز با آن رو به رو هستیم الگوی بسیار متفاوتی بود.

این اظهارات مدیر اف بی آی دو هفته پس از آن بیان می شود که حمله دو فرد مسلح در شهر «سان برناردینو» کالیفرنیا که 14 کشته به جا گذاشت و همچنین تعطیلی روز سه شنبه مدارس لس آنجلس به دلیل دریافت یک تهدید تروریستی از طریق پست الکترونیک ، نگرانی ها را در جامعه آمریکا افزایش داده است.

رسانه های آمریکا به نقل از مقام های اطلاعاتی این کشور، با ادعای اینکه یکی از دو فرد مهاجم با نامی دیگر در سایت «فیسبوک» با داعش بیعت کرده بود ، حمله سان برناردینو را الهام گرفته از داعش قلمداد کردند.

مدیر اف بی آی روز چهارشنبه در این خصوص گفت: هیچ شواهد و مدارکی حاکی از عضویت زن و شوهر عامل حمله مسلحانه سان برناردینو در یک هسته تروریستی وجود ندارد .

وی تایید کرد، مسئولان تحقیقات این پرونده اعتقاد دارند که عاملان حمله مزبور از داعش الهام گرفته اما دستور نگرفته بودند.

این درحالی است که موضوع امنیت و مبارزه با تروریسم و آنچه که در آمریکا «اسلام رادیکال» نامیده می شود به یکی از مباحث روز در آمریکا تبدیل شده که یکی از محورهای اصلی بحث در مناظره روز سه شنبه نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا بود.


ویدیو مرتبط :
حملات آمریکا به کوبانی پیشروی داعش را تسریع بخشید