برگزاری دومین همایش دانش‌آموختگان جامعه الزهراء(س)


مدیرکل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهراء(س) با بیان این‌که «هفت هزار مبلغه در داخل و خارج کشور با ساماندهی جامعه الزهراء (س) فعالیت دارند»، از برگزاری دومین همایش دانش‌آموختگان جامعه الزهراء(س) به مدت سه روز در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، زهره عزیزی در نشستی خبری گفت: این گردهمایی به مدت سه روز از روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ادامه می‌یابد. در مراسم افتتاحیه این گردهمایی از محضر آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی استفاده خواهیم کرد و چندین مقاله علمی با موضوع سبک زندگی اسلامی نیز توسط محققان ارایه می‌شود و اختتامیه آن نیز با سخنرانی رئیس جامعه الزهراء(س) همراه خواهد بود.

وی با اشاره به سه زیرمجموعه این اداره کل تصریح کرد: اداره دانش‌آموختگان، مبلغان و پاسخ به شبهات سه اداره این اداره کل را تشکیل می‌دهند و در هر بخش کارهای مهمی صورت گرفته است.

وی گفت: ما قریب به ۷ هزار مبلغ داریم که هزار و ۷۰۰ مبلغ آن بین‌المللی هستند و سالانه قریب به ۲۰۰ اعزام مبلغ به عرصه بین‌المللی داریم و تعداد زیادی نیز در داخل کشور به تبلیغ اعزام می‌شوند.

عزیزی اظهار کرد: پشتیبانی علمی از این مبلغان، برگزاری کارگاه در راستای سبک زندگی اسلامی، روش برخورد با مخاطبان و آسیب‌های فضای مجازی و راه برخورد با آن از مقولاتی است که به آنان آموزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «همایش سه روزه ما نیز بدور از هرگونه نمایشی، به صورت علمی به مباحث سبک زندگی اسلامی خواهد پرداخت» تصریح کرد: کارگاه دو روزه‌ای نیز در اوایل خردادماه در موضوعات مذکور برای هزار نفر از مبلغان برگزار خواهد شد. در بحث پاسخ به شبهات نیز حداقل ۵ خط برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات ایجاد شده است و از استادان برجسته‌ای برای این امر استفاده می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهراء(س) گفت: همایش سه روزه دانش‌آموختگان با حضور طلابی از کشورهای مختلف ایران، عراق، افغانستان، تاجیکستان و کانادا برگزار خواهد شد که دو درصد آنان مدرک سطح یک، ۵۶ درصد سطح دو و ۴۲ درصد سطح سه و دکتری دارند.

وی ارائه راهکارهای کاربردی جهت دستیابی به آرامش در خانواده، ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی، بالا بردن سطح رضایتمندی از زندگی، کم کردن مشکلات و در گیری‌های زناشویی، کاربردی کردن مسائل معنوی و اخلاقی در خانواده‌ها، تأثیر همه‌جانبه اسلام در زندگی را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

عزیزی با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این همایش اظهار کرد: پایین بودن سطح آرامش در خانواده‌ها، وجود طلاق عاطفی، الگو بودن خانواده‌های طلاب در جامعه، اختلافات خانوادگی گسترده و روز افزون، بالا رفتن آمار طلاق، استقبال از دوره‌های آموزش سبک زندگی، فرهنگ ضد خانواده در عرفان‌های کاذب، نفوذ راهکارهای غلط در جامعه توسط دشمنان دین و جایگزینی سبک‌های غربی به جای سبک‌های دینی از جمله ضرورت‌های برگزاری همایش مذکور است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
همایش هم اندیشی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور