محبوب
2 دقیقه پیش | امیت سرکیسیان، اولین شهید مدافع حرم ارامنه! / شایعه 0506این تصویر جعلی است و عکس اصلی مربوط به شهید مدافع حرم هادی شجاع در مشهد می باشدمتن و پاسخ شایعه |
2 دقیقه پیش | وقتی موبایل برای سلامت شما مفید می شود!!جریان سریع امور در دنیای امروز به حواسپرتی بیشتر و نداشتن وقتی برای آسودگی انجامیده است. در چنین شرایطی نیازهای بدن به آسانی فراموش میشود. خوشبختانه همان وسایلی که ... |
«کیومرث پور احمد» در نشست خبری «کفشهایم کو؟»: یاد آلزایمر مادرم افتادم و داستان فیلم را در یک شب نوشتم
تسنیم/ کیومرث پوراحمد کارگردان کفشهایم کو، در این نشست درباره چگونگی ایده و ساخت این فیلم گفت: در سفری کتابِ «هنوز عالی است» ترجمه شهین احمدی، را در هواپیما مطالعه میکردم که در پایان فصل دوم به جمله مامان حالت خوب است مواجه شدم.
نشست خبری فیلم سینمایی "کفشهایم کو" با حضور کیومرث پوراحمد کارگردان، سید علی قائم مقامی تهیهکننده، رضا کیانیان، مجید مظفری و مینا وحید بازیگران و همچنین فردین خلعتبری آهنگساز، علیرضا زریندست تصویربردار و میثم مولایی تدوینگر برگزار شد.
کیومرث پوراحمد کارگردان کفشهایم کو، در این نشست درباره چگونگی ایده و ساخت این فیلم گفت: در سفری کتابِ «هنوز عالی است» ترجمه شهین احمدی، را در هواپیما مطالعه میکردم که در پایان فصل دوم به جمله مامان حالت خوب است مواجه شدم که در همان لحظه بیاختیار گریهام گرفت و به یاد آلزایمر مادرم افتادم.
وی افزود: داستان این فیلم را یک شب شروع به نوشتن کردم که پیرمردی در آستانه آلزایمر است و تا صبح تمام شد و پس از حدود 8 ماه نگارش آن را به پایان رساندم.
پوراحمد در خصوص نقش دختر شخصیت بیتا گفت: این شخصیت نیازی به لهجه نداشته و فقط برای آن باید کلام فراهم میکردیم.
وی اضافه کرد: موسیقی متن فیلم اتوبوس شب یکی از بهترین موسیقی متنهای تاریخ سینمای ایران است.
قائم مقامی: پوراحمد به گونه ای فیلم میسازد که یک پلان هم نمیتوان حذف کرد
سید علی قائم مقامی تهیهکننده کفشهایم در این نشست خبری گفت: با دیدن علیرضا رئیسیان با مینا وحید آشنا شدم و آن را برای نقش بیتا انتخاب کردیم و با پیشنهاد من به آقای پوراحمد ایشان بیتای «کفشهایم کو» کیومرث پوراحمد شد.
وی گفت: با پیشتولید محدود توانستیم این فیلم سینمایی را کلید بزنیم. در 34 جلسه به دلیل اینکه کیومرث پوراحمد با علم و آگاهی کامل به فیلمنامه و همراهی گروه همراه بود و مدت زمانی کوتاه تولید این فیلم سینمایی به پایان رسید. ضمن اینکه پوراحمد به گونه ای فیلم میسازد که یک پلان هم نمیتوان حذف کرد.
قائم مقامی در خصوص دستمزدهای بازیگران و عوامل این فیلم سینمایی توضیح داد: کلیه عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی از نظر دریافت هزینههای واقعی خود به ما و تیم تولید کمک کردند و هزینه اصلی خود را دریافت ننمودند.
کیانیان: از فیلم های تلخ خوشم نمی آید
رضا کیانیان بازیگر نقش حبیب در خصوص ایفای نقش هنرمندان جوان مقابل پیشکسوتان سینما، گفت: یکی از خصوصیات مرحوم خسرو شکیبایی این بود که وقتی با بازیگری کمتجربه روبرو میشد برنامهای طراحی میکرد تا بازیگر نقش مقابل آن با وی رفیق شود و من هم در این فیلم سینمایی در مقابل خانم مینا وحید سعی کردم که اینگونه رفتار کنم تا هر چقدر که بازیگران به خوبی ایفای نقش کنند من هم بهتر دیده میشوم و افرادی در سینمای ایران ماندگار هستند که همواره خوب بازی کردند.
وی با بیان اینکه 90 درصد نقشهای من منفی بوده است، گفت: به دلیل وجود چالشهای بسیار در نقشهای منفی سعی کردم که با اضافه کردن وجوهات انسانی این نقشها به شکل دیگری دیده شود.
وی با اشاره به اینکه از فیلمهای تلخ خوشش نمیآید، اضافه کرد: در عین حال نقش حبیب جالب و چالشبرانگیز بوده که توانستم با اضافه کردن لحظات شیرین باعث شوم که تلخی آن احساس نشود.
کیانیان گفت: در روز اولی که برای بازی در نقشی میروم یک جوش سر دماغم میزند که دلیل آن این است برای ایفای نقش جدید اضطراب میگیرم که در ایفای نقش فیلم سینمایی کفشهایم کو خوب شدن جوش سر دماغم بیش از همیشه طول کشید و همه گریمورها این موضوع را میدانند.
علیرضا زریندست فیلمبردار فیلم سینمایی «کفشهایم کو» در خصوص روشنایی این اثر توضیح داد و گفت: روشن بودن چراغ در سینمای ایران حل شده است به گونهای که بهانهای برای نورپردازی و عدم ایجاد سوال در مخاطب میباشد.
وی افزود: روشنایی در فیلمهای سینمای ایران از طرفی برای دیده شدن بازیگر و از طرفی دیگر توام کردن ساختار درام فیلم است.
در ادامه این نشست فرید خلعتبری آهنگساز این فیلم سینمایی صحبت کرد و گفت: جریان عاطفی که در کنار موسیقی فیلم وجود دارد در تمام مدتی که متن موسیقی را میسازیم وجود داشته است.
وی افزود: از ابتدای ساخت موسیقی کیوموث پوراحمد در کنار اثر حضوری پررنگ و دوستداشتنی دارد و این حضور به همه اعضا سرایت میکند که از روح دوستداشتنی کیومرث پوراحمد نشات میگیرد.
وی اضافه کرد: کیومرث پوراحمد هرگز آلزایمر نمیگیرد و گذشتهاش را فراموش نمیکند بلکه با فیلمهایش زندگی میکند و حتی آنها را دوست دارد.
آهنگساز کفشهایم کو گفت: این فیلم میتوانست در موسیقی و تصویر بسیار اغراقآمیزتر از آنچه که دیده شده خارج شود اما توانست روان و غیرغلو شده روایت شود و ملودیک بودن آن دیده و شنیده شده است.
مجید مظفری در پایان این نشست در پاسخ کمکاریش در سینما گفت: پس از ایفای نقش در دو فیلم سینمایی سگ کشی و وقتی همه خوابیم چند سناریو به من پیشنهاد شد و کم کم به سمت تلویزیون رفتم و اشتباه کردم و ای کاش که سر کار دیگری مشغول میشدم.
وی افزود: از طرف دیگر با مسئولان ارشاد دوره گذشته نمیتوانستم همکاری کنم و به اجبار به سراغ تلویزیون رفتم.
مظفری با بیان اینکه حدود 3 ماه دچار افسردگی شده بود گفت: در این مدت که از خانه بیرون نمیآمدم تنها مهدی فرجی مدیر سابق شبکه یک سیما و حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بدون هیچ عکاس و خبرنگاری به عیادت من آمدند و برایم در جشنواره یاس گرامیداشتی برگزار کردند که با آن زندگی دوباره گرفتم و با پیشنهاد پوراحمد بار دیگر به سینمای ایران بازگشتم و چنان انرژی رفتم که قول میدهم که سال آینده حداقل دو کار سینمایی داشته باشم.
منبع: تسنیم
ویدیو مرتبط :
نقد جشنواره ای فیلم کفش هایم کو با مسعود فراستی و جواد طوسی در برنامه هفت