افزایش 49 درصدی پایش سلامت جانبازان شیمیایی


رئیس مرکز مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش 49 درصدی پایش سلامت جانبازان شیمیایی در ماه های اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صدیقی مقدم در بیست و یکمین سمینار معاونین بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور که از روز شنبه 28 آذرماه 94 به مدت دو روز در حال برگزاری است، در ارائه گزارش پایش سلامت عمومی جانبازان شیمیایی کشور گفت: تا تاریخ 18 آذر ماه 94 تعداد 65 هزار و 336 نفر از ایثارگران پایش سلامت شده‌اند که اطلاعات آن‌ها در سیستم سجایا ثبت شده است.

وی اظهار داشت: 77 درصد از این تعداد خانواده شهدا، حدود 19 درصد جانبازان غیر شیمیایی و حدود 3 درصد نیز از جانبازان شیمیایی هستند و هدف ما پوشش کامل جانبازان شیمیایی تا پایان سال 94 است و البته باید گفت پایش سلامت جانبازان شیمیایی در چند ماه اخیر 49 درصد رشد داشته است.

صدیقی مقدم افزود: پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی با حضور متخصصین در استان‌ها، همراهی کمیسیون در سفرهای استانی با استفاده از پزشکان متخصص پوست و ویزیت جانبازان شیمیایی خفیف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات تمام فعالیت‌های درمانی به کمیسیون پزشکی ارسال شده است گفت: رصد تخصصی جانبازان شیمیایی پر خطر، رایزنی و اقدامات اولیه در خصوص جانبازان شیمیایی، جمع‌آوری اطلاعات و به‌روزرسانی آن‌ها، معرفی نرم افزار ثبت آنلاین اطلاعات و تهیه بانک اطلاعات جانبازان شیمیایی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این مرکز انجام می‌شود.

صدیقی مقدم با اشاره به تهیه راهنمای بالینی عوارض گازهای شیمیایی در چشم گفت: اجرای مرحله دوم ویزیت جانبازان توسط پروفسور اشتانسل، ادامه پایش تخصصی با اعزام تیم به استان‌ها، طرح معاینات بیماری‌های پوستی با استفاده از ظرفیت‌های بیمه از فعالیت‌های در دست اقدام این مرکز است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جانبازان شیمیایی