بنی‌تمیم: برخی کشورهای صاحب نام چوب لای چرخ کشتی ایران می‌گذارند/ دیدگاه خادم فراملی است


دبیر فدراسیون کشتی گفت: برخی از کشورهای صاحب نام چوب لای چرخ فدراسیون کشتی ایران در راه برگزاری جام باشگاه‌های جهان می‌گذارند، چرا که نمی‌خواهند جایگاه ایران در کشتی دنیا مستحکم تر شود.

حمید بنی تمیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری دومین دوره کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان به میزبانی ایران، اظها‌ر کرد: کاری که فدراسیون کشتی آغاز کرده در جهت ارتقا جایگاه کشتی ایران در جهان و توسعه این رشته در سراسر جهان است. با توجه به نو پا بودن این ر‌قا‌بت‌ها نحوه برگزاری مسابقات به نظرم بسیار خوب و حضور یازده کشور دنیا در این ر‌قا‌بت‌ها قابل قبول است.

دبیر فدراسیون کشتی ا‌دا‌مه‌ داد: به غیر از کشورهای صاحب نام مانند آمریکا، مجارستان و آذربایجان کشورهایی که قبلا فرصتی برای عرض اندام در کشتی دنیا نداشتند این فرصت را به دست آوردند تا در این ر‌قا‌بت‌ها خودی نشان بدهند. کما این که یکی از اهداف فدراسیون کشتی این است که به کمک اتحادیه جهانی کشتی بیایند و در جهت گسترش این رشته در دنیا اقدام کنند.

وی با بیان این که تعدادی از کشورهای صاحب نام کشتی جهان در برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها چوب لای چرخ فدراسیون کشتی ایران می‌گذارند، گفت: این کشورها از این هراس دارند که ایران محور برگزاری جام باشگاه‌های جهان شده و نمی‌خواهند این ر‌قا‌بت‌ها که با ابتکار ایران آغاز شده در کشتی دنیا صاحب جایگاه شود. اقدام ایران در برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها مطمئنا باعث ارتقای جایگاه ما در اتحادیه جهانی کشتی نیز خواهد شد و اگر این اتحادیه نخواهد جایگاه ایران را ارتقا دهد فکر می‌کنم از سوی بسیاری از کشورهای مورد انتقاد قرار گیرد.

بنی تمیم با اشاره به این که دید خادم در ابداع و میزبانی جام باشگاه‌های جهان فرا ملی است، خاطر‌نشان کرد: اگر کشتی از المپیک حذف شود هیچ کشوری به اندازه ایران متضرر نمی‌شود. ما برای گسترش کشتی در دنیا و ماندگاری آن در المپیک تلاش می‌کنیم. البته فارغ از این که چه کسی در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی حضور یابد به دنبال این هستیم که یک نماینده شایسته از ایران در هیات رییسه این اتحادیه عضو شود.

دبیر فدراسیون کشتی در ادامه گفت‌و‌گویش با ایسنا، با اشاره به این که پیش از این حامیان مالی در کشتی ماندگار نبودند، اظها‌ر کرد: در گذشته حامیان مالی به این دلیل که مسابقات لیگ به ر‌قا‌بت‌های داخلی منتج می‌شد، علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری دراز مدت در کشتی نشان نمی دادند، اما در حال‌ حاضر وقتی می‌یینند که مسابقات داخلی به ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی مانند جام باشگاه‌های جهان وصل می‌شود انگیزه‌شان برای حمایت دو چندان می‌شود. البته حجم زیاد مسابقات بار مضاعفی را بر فدراسیون کشتی از هر لحاظ وارد می‌کند که امیدوارم در سال‌های آینده با کمک اتحادیه جهانی کشتی و کشورهای شرکت کننده در بحث‌هایی مانند ورودیه و عهده دار شدن میزبانی بتوانیم بار این مسئولیت را بر دوش همه کشورها قرار دهیم.

بنی تمیم در پایان درباره هزینه برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها و این که فدراسیون کشتی با توجه به وجود مشکلات مالی چگونه این ر‌قا‌بتها را میزبانی می‌کند، افزود: هزینه برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها کاملا بر عهده فدراسیون کشتی است و حتی هزینه برخی از تیم‌ها را نیز که از تامین آن ناتوان بوده‌اند ما پرداخت کرده‌ایم. ما تقویم سالیانه را به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده‌ایم که بیش از 100 میلیارد تومان هزینه‌های فدراسیون است که حدود 10 میلیارد آن از طریق وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قرار است تامین شود و مابقی آن بر عهده فدراسیون کشتی است.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
حمایت حمید بنی تمیم قهرمان کشتی فرنگی جهان و آسیا از امیر عباس جوان