پیش‌بینی افزایش 30 درصدی درآمد سرانه کرمان طی پنج سال آینده


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: نرخ رشد اقتصادی 8.5 درصد برای استان کرمان در پنج سال آینده پیش بینی شده که در صورت تحقق، درآمد سرانه استان 30 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، جعفر رودری، امروز، 23 فروردین در جلسه کمیته رفع موانع تولید و برون گرایی اقتصاد شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی در استانداری کرمان اظهار کرد: در صورت تحقق نرخ رشد پیش‌بینی شده سالانه 34 هزار شغل، ایجاد و در پایان برنامه نرخ بیکاری استان به هفت درصد خواهد رسید.

وی افزود: 12 برنامه ملی و 58 طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شورای راهبردی برنامه ریزی شده و باید استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، اجرای این طرح‌ها را عملیاتی کنند.

رودری تصریح کرد: نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک، امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی از جمله راهبردهایی است که باید در شورای راهبردی، استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود. باید همه استان‌ها و دستگاه‌ها براساس دستورالعمل‌های شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی کار کنند تا از پراکنده کاری و اختلاف جلوگیری شود. مبنای کار، اصول 24 گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و 12 برنامه ملی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: ذیل 58 طرح ملی، چند پروژه تعریف شده و نخستین کار سازمان صنعت و معدن در کمیته رفع موانع تولید و برونگرایی اقتصاد، ارتباط تنگاتنگ با سازمان مدیریت است. باید با انطباق سازی با برنامه‌های ملی، این طرح‌ها را در استان پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه ظرف عملیاتی و اجرایی برای سیاست‌های مقاومتی است، افزود: تهیه، تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی براساس سیاست‌های کلی و برنامه‌های ملی ستاد فرماندهی و تهیه برش شهرستانی، واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بخش غیردولتی، تعیین تکلیف واحدهای صنعتی نیمه فعال و تعطیل، شناسایی قوانین و مقررات مزاحم، اختیارات و مجوزهای مورد نیاز و پیاده سازی پنجره واحد در استان از اولویت‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی در استان طی سال‌جاری است.

رودری با اشاره به کمبود آب در استان کرمان، خاطرنشان کرد: باید برای حل این مشکل، اصلاح ساختار در بخش‌های اقتصادی صورت بگیرد که در برنامه ریزی کلان دنبال شده و نهایتا وضع به گونه‌ای شود که بیلان منفی کنونی آب استان در پایان برنامه از بین برود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: از معرفی پردازنده‌های کافی لیک در 30 مرداد تا افزایش 60 درصدی درآمد انویدیا‬‎