برپایی 825 صندوق اخذ رای در خراسان‌شمالی


دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از برپایی 825 صندوق اخذ رای در استان خبر داد.

خیرالله ترخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 825 صندوق اخذ رای در این استان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد صندوق اخذ رای 117 مورد در حوزه انتخابیه اسفراین، 135 در شهرستان شیروان و 573 مورد نیز در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان دایر می‌شود.

ترخانی افزود: با توجه به برپایی 573 صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان ، 289 مورد مربوط به شهرستان بجنورد و بخش گرمخان بوده و مابقی صندوق‌ها نیز در چهار شهرستان و هفت بخشداری به عنوان حوزه های فرعی برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع 95 کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کرده بودند، عنوان کرد: در نهایت پس از بررسی هیات‌های اجرایی صلاحیت 90 کاندیدا تایید شده است.

ترخانی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه انتخابیه در استان وجود دارد، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 17 حوزه انتخابیه وجود دارد که حوزه‌های شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین اصلی و مابقی فرعی هستند.

ترخانی توضیح داد: انتخابات در 25 فرآیند برگزار می‌شود که 23 فرآیند آن الکترونیکی بوده و فقط دو مرحله شامل شمارش آرا و اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

وی یادآورشد: 13 هزار نفر در بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات را در استان برعهده دارند.

به گزارش ایسنا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫آموزش شیوه رای دادن با صندوق های الکترونیکی رای گیری در انتخابات شوراهای شهر و روستا‬‎