آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



صبحانه/ کيک کشمش و آلو قيسي


آخرين خبر/ چي لازم دارم:
آرد 2 ليوان
دوغ غليظ 1 و 1/2 ليوان
شکر 1 و 1/2 ليوان
اسانس وانيل چند قطره
جوش شيرين 1 قاشق چايخوري
کره يا روغن جامد آب شده 12 قاشق غذاخوري
تخم مرغ 2 عدد
کشمش پلويي 1/2 ليوان
آلو قيسي خشک خرد شده 1/2 ليوان
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چايخوري

چطوري درست کنم:
فر را با دماي 170 درجه سانتيگراد روشن کنيد تا گرم شود ، دوغ غليظ و جوش شيرين را داخل کاسه اي بريزيد و مخلوط کنيد سپس به مدت 20 دقيقه کناري قرار دهيد تا استراحت کند و آماده شود.

آلو قيسي خشک را با چاقو به تکه هاي کوچک خرد کنيد و همراه با کشمش داخل کاسه اي بريزيد و آب ولرم اضافه کنيد تا چند دقيقه خيس خورده و نرم شوند.

تخم مرغ ها و شکر را داخل کاسه اي بريزيد و با دور تند همزن 3 دقيقه بزنيد تا کرم رنگ و يکدست شود سپس کره يا روغن آب شده و اسانس وانيل را اضافه و مخلوط کنيد ( دقت کنيد که کره يا روغن داغ نباشد ).

مخلوط دوغ و جوش شيرين را به تخم مرغ هاي زده شده اضافه کنيد ، کمي هم بزنيد تا مواد مخلوط شوند سپس آرد را کم کم روي مواد الک کنيد و با قاشق مخلوط نماييد.

پس از اينکه مواد خوب ترکيب شدند پوست پرتقال رنده شده ، کشمش و آلوي خيس خورده را اضافه کنيد و کمي هم بزنيد تا مواد باهم مخلوط شوند ( بهتر است کشمش و آلو را در مقداري آرد بغلطانيد سپس اضافه کنيد تا در زمان پخت کيک ته نشين نشوند )

داخل قالب کاغذ روغني بيندازيد و مايه کيک را به آرامي داخل قالب بريزيد ، قالب را درون فري که از قبل روشن کرده ايد و گرم شده است به مدت 1 ساعت قرار دهيد تا کيک بپزد ( بسته به دماي فر و اندازه قالب مدت زمان پخت متفاوت است ، هرچه قالب کوتاه تر باشد مدت زمان پخت کمتر ميشود ) ، پس از پخت کيک را از فر خارج کنيد و کناري قرار دهيد تا سرد شود سپس با پودر قند تزيين و سرو کنيد.

نکته ها : پيشنهاد ميشود به جاي دوغ از کفير استفاده کنيد ( کفير بافت نرم تري به کيک ميدهد ) ، ميتوانيد همراه با کشمش از مغزهايي مانند گردو ، بادام هندي و … نيز استفاده کنيد


ویدیو مرتبط :
دستگاه سورت کشمش براساس رنگ وضایعات(کشمش آفتابی)