فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشدید تدابیر امنیتی در مساجد آمریکا / اعتراض رهبران مسلمانان آمریکا به اظهارات گستاخانه ترامپ


به گزارش خبرگزاری رویترز، ازحومه های شهر لوس آنجلس تا حومه شهر واشنگتن گرفته، همه مساجد در سراسر آمریکا در میان افزایش ترس و وحشت از انتقام علیه مسلمانان این کشور، تدابیر امنیتی را افزایش می دهند.افزایش نگرانی های امنیتی در میان مسلمان آمریکا که توسط رهبران مسلمان کشور آمریکا بیان می شود، و اقداماتی نظیر به خدمت گرفتن محافظین مسلح که آنها در پاسخ به این نگرانی های فزاینده، انجام می دهند، نشانگر روی دیگر ترس و اضطراب عمومی فزاینده پس از وقوع حملات تروریستی پاریس و سن برناردینو در کالیفرنیا است؛ حوادثی که از ایدئولوژی گروه تروریستی تکفیری داعش نشات می گیرد.
بسیاری از رهبران جهان اسلام اعلام کردند که داعش صرفا یک گروه تروریستی تکفیری است که با حمایت دولت آمریکا و کشورهای غربی برای اسلام هراسی ایجاد شد. این درحالی است که در دهه های اخیر روند اسلام گرایی در جهان به ویژه کشورهای غربی روبه گسترش بوده است.
خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از رهبران و مسئولان مذهبی آمریکا نوشت:'در خواست دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، تنها موجب تشدید نگرانی ها در مورد واکنش ها بر علیه مسلمانان در مساجد و مراکز مذهبی این کشور شده است.
'دونالد ترامپ' نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود.
در بیانیه ستاد انتخاباتی'دونالد ترامپ' تصریح شده بودکه چنین ممنوعیتی تا زمانی که قانونگذاران و نمایندگان دریابند که مشکل چیست، می بایست اعمال شود.
در این بیانیه همچنین تاکید شده بود، چنین پیشنهادی به خاطر تنفر «بخش اعظم جمعیت مسلمانان» نسبت به آمریکا مطرح شده است.
دست کم دو مسجد در آمریکا، یکی در شهر فونیکس  Phoenix) ایالت آریزونا و دیگری در حاشیه منطقه ای در ایالت ویرجینیا با همکاری وزارت امنیت داخلی آمریکا، درصدد بررسی امکانات امنیتی خود هستند. از آنجا که احتمال می رود این مساجد هم مورد حمله گروه های تروریستی قرار گیرند، سایر اقدامات نظیر به خدمت گرفتن محافظین مسلح نیز در دستور کار مسئولان این مساجد است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس آمریکا فرد 23 ساله ای به نام «کارل جیمز دایل جی آر» رادر مورد آتش سوزی روز جمعه در ورودی مسجدجامعه اسلامی 'واله کوآشل' (Coachella Valley) در ایالت کالیفرنیا، بازداشت کرد.
آتش سوزی این مسجد نگرانی هایی را در مورد امنیت جامعه مسلمانان آمریکا پس از کشتار در سن برناردینو در کالیفرنیا، به وجود آورد.
'تشفین مالک' 27 ساله و همسرش 'رضوان فاروق' 28 ساله، 11 آذرماه، پس از تیراندازی در مرکز بهداشت عمومی شهر سن برناردینو در درگیری با پلیس کشته شدند.
گروه تروریستی تکفیری «داعش» مسئولیت این حمله مرگبار را که به مرگ 14 تن و مجروح شدن 17 تن دیگر منجر شد، به دو تن از هوادارانش نسبت داد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه12 دسامبر درپیام هفتگی خود گفته بود،کلیسا ها وکنیسه ها دست به سوی مساجد دراز می کنند تا یادمان باشد که همه فرزندان خدا هستیم.
مسلمانان، مسیحیان ویهودیان شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، جمعه شب گذشته برای دعا ویادبود قربانیان تیراندازی مرگبار در شهر سن برناردینو، که 14 کشته و 22 زخمی برجای گذاشت، در مسجد این شهر گرد هم آمدند.
اروپام**ح.ا**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ترامپ: درِ مساجد آمریکا را تخته می کنم !