بهروز تشکر، مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم»: نقطه اوج من اجرای برنامه‌های خانواده‌محور است


بهروز تشکر، مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم»: نقطه اوج من اجرای برنامه‌های خانواده‌محور است

باشگاه خبرنگاران/ بهروز تشکر، مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در خصوص ویژگی‌های اجرا در برنامه حوزه خانواده، گفت: برنامه خانواده همانطور که از نامش پیداست، با دیگر برنامه‌ها متفاوت است. برنامه‌های خانواده باید جزو بهترین‌های هر شبکه قرار بگیرند؛ چرا که این برنامه‌ها یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها در ویترین شبکه‌های سیما هستند.
وی بیان کرد:‌ از آنجا که از دیرباز در فرهنگ ما ایرانیان به خانواده از منظر دین و شریعت و ذکر نکات مربوط به آن در مبانی دینی و فرهنگ دینی نگاه خاصی وجود داشته است، تشکیل خانواده در کشور ما با نگرش خاصی همراه است. بدین معنا که باید عاطفه ایرانی را هم به آن اضافه کرد.
تشکر عنوان کرد: با توجه به ورود تکنولوژی به جوامع، شاهد ورود شبکه‌های مجازی به کانون خانواده‌ها نیز هستیم. بنابر این نگاه خانواده روی ذهن، خلاقیت و هوشمندی اعضای آن تأثیرگذار بوده و حائز اهمیت است. با این تفاسیر نویسندگان و اتاق فکر برنامه‌سازی نیز باید به فکر باشند.
وی افزود: در تمام دنیا، خانواده و محل بیرونی آن مانند جامعه، شهر و ... با تفاوت فرهنگ‌های‌ مختلف‌ در نقاط گوناگون جغرافیایی، مدنظر قرار می‌گیرد. ما به عنوان کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنیم، باید حواسمان به تلاقی فرهنگ‌ها باشد. با توجه به رسوم، آیین‌ها و نکات خانوادگی، از زمان شکل‌گیری خانواده تا زمان تولد فرزندان و رشد و پویایی آن‌ها تا زمان نوجوانی و جوانی، همسرگزینی و تربیت فرزندان، به گونه‌ای باید عمل شود که حقوق عاطفی خانواده تبیین شود و تأثیرگذاری این روابط در معجونی از احساسات و نکات ساختاری خانواده ایرانی، به سبکی که امروز باید به آن توجه کنیم، مدنظر قرار بگیرد.
بهروز تشکر اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای تبادل اطلاعات در فضای مجازی و همراه داشتن این ذهنیت که فرزندان ما زود رشد می‌کنند، نوع برنامه‌ها و بخش‌های مختلف برنامه‌های خانواده نیز باید با این شرایط به سمت جلو حرکت کند. در این راستا نیز تهیه‌کنندگان و مجریان باید به این نکات توجه جدی داشته باشند.
وی تأکید کرد: بهتر است مجریان به روز باشند، به طور حتم هر برنامه خانواده دارای اتاق فکر است. بنابر این روند مناسب این است که مجریان برنامه‌ عضوی از اتاق فکر باشند و در زندگی و حتی اجرای خود، زندگی مردم دیگر را ببینند. جنس اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجو، استاد، مهندس، کارگر و ... را بشناسند و این موضوعات را با مطالعه در معرض خود و خانواده‌های دیگر قرار دهند.
به همین خاطر من حداقل در هفته چندباری را از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنم؛ این کار برای دیدن مردم و برقراری ارتباط نزدیک با آن‌هاست.
تشکر در مورد سال‌های فعالیت‌ خود اینگونه بیان کرد و گفت: من به مدت 25 سال است که در رسانه ملی فعالیت دارم. کار خود را از خبر آغاز کردم و تجربه حضور در مجامع مختلف و کشورهای متعددی را دارم.
وی افزود: الگوی من در کار خبر آقای عبدالرشیدی بوده است. در برنامه‌های خانواده‌محور نیز از اجرای هرمز شجاعی‌مهر و اجرای رادیویی او مطالبی را دریافت کرده‌ام.
مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم» بیان کرد: کار خبر با اجرا متفاوت است؛ در اجرا به مهران دوستی و نحوه اجرای او بسیار علاقه‌مند بودم. در حال حاضر هم اجراهای مختلف را تماشا می‌کنم. برخی نکات خوب را دریافت می‌کنم، نوع سؤالات و تیکه‌کلام‌های خاص را مورد استفاده قرار می‌دهم. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که بیننده فهم بالایی دارد و روحیات مجری هنگام اجرای برنامه برای او قابل تشخیص است. بنابر این باید به تمام نکات توجه خاص داشت.
وی در پایان گفت: نقطه اوج من اجرا در برنامه‌های خانواده‌محور است، برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی که «به خانه برمی‌گردیم» جزو قدیمی‌ترین‌های آن است. من به عنوان مجری همان‌گونه که با خانواده خود صحبت می‌کنم با مردم ارتباط برقرار کرده و برنامه را اجرا می‌کنم. برنامه‌ ما نه سیاسی است، نه گفتگو‌محور و نه کاملاً اقتصادی. باید به این نکته توجه داشته باشیم که اجرای تصنعی به خود مجری و برنامه ضربه می‌زند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دومین حضور موفق در برنامه به خانه برمی گردیم