از آمار تعداد صندوق‌های اخذ رأی تا ...


70 هزار صندوق اخذ رأی و 10 هزار صندوق ذخیره برای انتخابات اسفندماه تهیه شده است. صندوق‌های اخذ رأی به شکل شفاف ساخته شده است به طوری‌ که داخل صندوق‌ها بدون آنکه آرای آن دیده شود مشخص است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مقرر شده است صندوق‌های دوره‌های گذشته که شفاف نبود توسط استانداری‌ها در قالب مزایده فروش رفته و درآمد آن برای برگزاری انتخابات هزینه شود.

ناصریان معاون وزیر کشور با تاکید بر این‌که «در برگزاری انتخابات از ظرفیت نیروی انسانی موجود در استانداری‌ها استفاده می‌شود» گفت:‌ با استفاده از ظرفیت ماده 11 قانون برگزاری انتخابات نیروهایی که مورد نیاز است به کار گرفته می‌شوند.

برای برگزاری انتخاباتی امن، باید به قانون پایبند بود

غلامعلی جعفرزاده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: از همه گروه‌ها و جریانات انتظار می‌رود که به قانون پایبند باشند تا انتخابات در فضایی امن برگزار شود.

وی اظهار کرد: عدم پایبندی به قانون و این که هر کسی بخواهد خودش مجری قانون باشد نتیجه اتفاقات تلخی می‌شود که در سال 88 به وجود آمد لذا اگر به هر دلیلی این اتفاقات تکرار شود و عده‌ای از هر طرف، جناح یا گروهی بخواهند خود مجری قانون باشند، هیچ وقت نمی‌توانیم یک انتخابات سالم، امن و راحتی را برای مردم برگزار کنیم.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس افزود:‌ قانون کشور ما، یک قانون مترقی است و همه موارد در آن پیش‌بینی شده است که امیدوارم پایبندی به قانون بتواند فضای انتخاباتی خوب و با نشاطی را ایجاد کند.

جریان‌های سیاسی فضای انتخابات را به سمت امنیت پیش ببرند

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس اظهار کرد: تمام جریان‌ها و جناح‌ها باید توجه داشه باشند که فضای انتخابات را به سمت فضای امن پیش ببرند و ضمن ارائه دیدگاه‌های خود از تخریب دیگران و ایجاد مشکل برای امنیت کشور پرهیز کنند.

وی با بیان این‌که «انتخابات در کشور ما حائز اهمیت بوده و باید توأم با آرامش و امنیت باشد» اظهار کرد: در این راستا هم انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید در فضای امنی برای رقابت حضور داشته باشند. گرچه اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق وجود دارد اما باید در رقابت‌ها مصالح و منافع ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنا نیست در انتخابات زمینه برای درگیری، حساسیت و تشنج در جامعه فراهم شود. انتخابات یک فرصت و امکان برای ترقی و تکامل جامعه نه فرصتی برای بهم ریختن نظم و اختلال در فضای آرامش مردم است.

رقابت صحیح در انتخابات فرصتی استثنایی در جهت تقویت دموکراسی است

ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رقابت صحیح فرصتی برای تقویت دموکراسی خواهد بود و نحوه فعالیت جریانات و افزایش مشارکت می‌تواند منجر به انسجام میان این جریانات شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: برای اینکه زمینه برای افزایش مشارکت فراهم شود به نظر می‌رسد تمام جریانات سیاسی، احزاب و گروه‌ها در خلال انتخابات می‌توانند موجب این افزایش مشارکت شوند و زمینه‌ای فراهم شود که انتخابات به انسجام همه جریانات منجر شود.

صادقی افزود: اگر احزاب و جریانات و گروه‌ها با نگاه باز وارد انتخابات نشوند اختلاف‌ها و تخریب‌ها به وجود می‌آید که منجر به تفرقه می‌شود در نتیجه باید در فضای آرام با حفظ قوانین و دلبستگی به جمهوری اسلامی ایران و تحت حمایت رهبری به نحوی عمل کنیم که نتیجه رقابت‌ها منجر به اقتدار مملکت شود و ما هم در این اقتدار مشارکت داشته باشیم.

دستگاه‌های مربوطه با اقدامات پیشگیرانه فضای امن انتخابات را فراهم کنند

ابراهیم نکو عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر این‌که «پایبندی تمامی آحاد و جریان‌های سیاسی به قانون زمینه‌ساز برگزاری انتخابات در فضای امن خواهد بود» گفت: لازم است دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه جهت برگزاری انتخابات در فضای امن با اقدامات پیشگیرانه اجازه برهم زدن همایش‌ها و برنامه‌های قانونی که به دنبال آن ایجاد بی‌نظمی را ندهد.

نکو تأکید کرد که وزارتخانه‌ها و مسئولان مربوطه باید ضمن جلوگیری از تبلیغات زودهنگام با قانون‌شکنان، تهدیدکنندگان و برهم زنندگان جلسات قانونی برخورد کنند و اجازه ندهند هر کسی از هر فضایی برای دامن زدن به بی‌قانونی استفاده کند.

برای مشارکت حقوقدانان در مجلس آینده راه باید باز شود

صالح نیک‌بخت وکیل دادگستری گفت: برای مشارکت حقوقدانان در مجلس آینده راه باید باز شود و تعداد زیادی از تحصیل کرده‌های حقوق برای این انتخابات کاندیدا شوند.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از حقوقدانان در رشته‌های مختلف حقوق اعم از حقوق جزا، بین‌الملل، خصوصی و عمومی باید در مجلس حضور داشته باشند.

این حقوقدان گفت: نباید تصور کنیم که حضور حقوقدانان در مجلس برای این است که به عنوان مثال در فلان موضوع بودجه بیشتری را به تصویب برسانند، بلکه باید بدانیم که حقوقدانان به لحاظ احاطه‌ای که به مسایل حقوقی کشور دارند، می‌توانند از بروز خطا در کارها جلوگیری کنند.

تخلف عمده‌ای در فضای انتخاباتی استان مرکزی گزارش نشده است

شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی درباره تخلفات انتخاباتی با بیان این‌که «خوشبختانه تاکنون تخلف عمده انتخاباتی در استان گزارش نشده است» گفت: تخلفات جزئی به صورت محدود گزارش شده است که البته جهت اقدام لازم برای برخورد، این تخلفات باید برای ستاد محرز شوند.

وی افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از شنبه 28 آذرماه تا چهارم دیماه برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور یا فرماندارهای‌های حوزه انتخابیه خود مراجعه کنند.

منافع ملی همه ما حضوری پرشور در انتخابات را می‌طلبد

سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: نتیجه انتخابات، حفظ و تقویت بنیان‎های نظام جمهوری اسلامی است.

وی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات شهرستان دورود، افزود: هدف ما به عنوان مجریان انتخابات برگزاری یک انتخابات پرشور، با نشاط و با حضور همه آحاد مختلف جامعه است.

وی اظهار کرد: منافع ملی همه ما می‎طلبد که حضوری پرشور در انتخابات داشته باشیم که نتیجه این حضور حداکثری حفظ و تقویت بنیان‎های نظام جمهوری اسلامی است و ما مجریان انتخابات وظیفه‎ای خطیر و بسیار سنگین در این راستا داریم.

برخورد قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی

بهروز مهدوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی، گفت: عمل به قانون ملاک همه امور در حوزه انتخابات است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که «امسال 767 شعبه انتخاباتی برای برگزاری انتخابات در استان تدارک دیده شده است» افزود: در این بخش شاهد رشد 12 درصدی تعداد شعبات هستیم و در بخش آنتن‌دهی شعب نیز، در سراسر استان موارد بررسی شده است و با توجه به بررسی‌ها امکان بروز مشکل در 135 شعبه وجود دارد که شرکت مخابرات قول مساعد برای رفع مشکل را داده است.

وی در ادامه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای احتمالی نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون تبلیغات انتخاباتی تا هشت روز مانده به برگزاری انتخابات ممنوع است و با توجه به نظارت‌های انجام شده در صورتی که افرادی از این قانون تخطی کنند قطعا در تایید صلاحیت مدنظر قرار می‌گیرد.

حرکت‌های تندروها ضد انقلاب،‌ ضد رهبری و ضد نظام است

غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: تندروها با هنجارشکنی‌های خود می‌خواهند تنور انتخابات را سرد کنند و این کار به ضرر نظام است. به طور کلی حرکت‌های آنها ضدانقلابی، ضد رهبری و ضد نظام است.

وی تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان چتر نظارت خود را گسترده‌تر کند تا ان‌شاءالله شاهد حضور حداکثری مردم در اسفندماه باشیم. هر اقدامی که به کاهش مشارکت مردم بیانجامد تأثیر سوئی بر آینده نظام خواهد داشت و از نظر من تمام این حرکت تندروها ضدانقلابی، ضدرهبری و ضدنظام است.

اصلی‌ترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات، ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان است

ایمانی مسئول تشکل دانشجویی انتظار دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه درباره نقش تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات گفت: اصلی‌ترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی در آستانه هر انتخاباتی، ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان است.

وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید به دانشجویان بفهمانند که رای آنها بسیار تاثیرگذار است و به هر نحو باید تلاش کنند دانشجویان را پای صندوق‌های رای بیاورند.

اخبار خوبی از جریان اصول‌گرایی خواهیم شنید

مسعود جعفری‌نژاد دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان اصفهان گفت: موتلفه در انتخابات پیش رو در ائتلاف خود با سایر اصولگرایان سهم خواهی نمی‌کند و تنها برای ورود نمایندگانی به مجلس آینده تلاش می‌کند که از فاکتورهای اصولگرایی برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: موتلفه اسلامی جزء احزاب قدیمی و با ریشه جریان اصولگرایی است که به واسطه همین ویژگی از ویژگی شیخوخیت میان احزاب جریان‌های هم سوی اصولگرایی برخوردار شده است.

جعفری‌نژاد خاطرنشان کرد: از نگاه ما هر کسی که از اصول خاصی از جمله التزام به ولایت مطلقه فقیه و حرکت بر محور روحانیت پیروی کند اصول‌گراست بنابراین از نگاه ما اعضای جبهه پایداری نیز در جرگه اصول‌گرایان قرار می‌گیرند.

مجلس وکیل ملت است نه وکیل الدوله

حسن قاسمیقائم مقام حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: مجلس نهم به دنبال ساختارشکنی نبوده است.

وی بیان کرد: این تفکر که بعضی‌ها معتقدند مجلس باید با دولت هماهنگ باشد و مطیع دولت باشد تفکر اشتباهی است و خواست نظام نیست. مجلس وکیل ملت است نه وکیل الدوله و باید مستقل و آزاد عمل کند و با نظارت سخت بر دستگاه اجرایی در جهت حفظ منافع ملی قدم بردارد.

وی افزود: اگر افرادی که وارد مجلس می‌شوند افراد ولایت‌مدار و کاردان باشند و به ارکان نظام اعتقاد راسخ داشته باشند و همچنین به دنبال امتیازات دنیوی نباشند و با وارد شدن به مجلس به فکر چهار سال آینده خود نباشد مجلس خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روحانی خواستار نصب دوربین در محل اخذ رأی شد