سرپرست شهرداری بجنورد معرفی شد


رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: سید عباس نقیب معاون اداری و مالی شهرداری بجنورد با حفظ سمت به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

سید اعظم افشین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به این‌که هم اکنون شورای اسلامی شهر دارای مشغله‌های فراوانی است، بر این اساس گزینه‌های بعدی برای شهرداری بجنورد پس از تعطیلات سال نو بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روح الله براتیان، ساعتی پیش استعفای خود را به استاندار خراسان‌شمالی تحویل داده بود.

روح‌الله براتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه خراسان‌شمالی اظهار کرد: طی مذاکره با استاندار خراسان‌شمالی مقرر شد استعفای خود را تحویل استانداری دهم تا از سوی این نهاد به شورای شهر تحویل داده شود.

شورای شهر در اجرای مصوبات مانع‌تراشی‌ می‌کند

وی با بیان اینکه شورای شهر در اجرای مصوبات مانع‌تراشی‌ می‌کند، ادامه داد: هنگامی‌که می‌بینم با این رفتار شورا، عملا شهرداری قفل شده و حضور من منجر به ایجاد خسارت به شهر می‌شود استعفا دادم تا بیشتر از این به شهرم آسیب وارد نشود. شهرداری مجری اجرای مصوبات قانونی شورای شهر است و نمی‌تواند مصوبات غیرقانونی را اجرا کند.

براتیان در پاسخ به این‌که چرا بین استیضاح و استعفا دومی را انجام دادید، عنوان کرد: شورای شهر براساس قانون نمی‌تواند من را استیضاح کند زیرا باید برای استیضاح 9 نفر از اعضاء حضور داشته باشند که هنوز تعداد آنان به این حد نرسیده است.

به سؤالات شورای شهر بر اساس مستندات پاسخ دادم

براتیان در پاسخ این سوال که گفته می‌شود در جلسات گذشته شورای شهر، شهردار به هیچ یک از سؤالات آنان پاسخ نداده است، افزود: شورای شهر از من سه سوال پرسیده است که من براساس مستندات موجود به آنان پاسخ داده‌ام.

وی در پاسخ به این سؤال که شورای شهر بر این باور است که شهرداری هم اکنون بدهی بسیاری بالا آورده و اعتبارات را در جای خودش هزینه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های خوب هیأت رئیسه شورا در دور اول شورای شهر، طی سال گذشته با حجم بالای کار هیچ بدهی به سال جاری انتقال نیافت. امسال هم اگر چوب لای چرخ نمی‌گذاشتند، هیچ بدهی به سال آینده منتقل نمی‌شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته شهرداری تنها سازمانی بود که بدهی سنواتی نداشت، یادآور شد: طی سال گذشته بدهی‌های که مربوط به سال 78 بوده و وام‌هایی که مربوط به هفت و هشت سال قبل بوده تسویه شده است.

براتیان خاطرنشان کرد: زمانی که شورای شهر در وسط سال اختیارات قانونی را که به من داده است از من سلب می‌کند من چگونه می‌توانم با سنگ‌های بزرگ که مقابل شهرداری گذاشته‌اند کار را ادامه دهم.

وی عنوان کرد: در همه شهرداری‌های کشور طی دهه فجر از 12 تا 28 اسفند ماه، 25 درصد تخفیف عوارض ساختمانی می‌دهند، که از این محل بین 100 تا 120 میلیارد ریال اعتبار نصیب شهرداری می‌شد، در حالی که امسال شورای شهر این مصوبه را تصویب نکرد و از این محل عملا حدود 120 میلیارد ریال به شهرداری خسارت وارد شد.

براتیان در پاسخ به این سؤال که از سوی شورای شهر مطرح می‌شود که شهرداری فقط اقدام به فروش زمین می‌کند، افزود: براساس قانون شهرداری می‌تواند از زمین‌های موجود برای بازگشایی معابر و فضای عمومی استفاده کند.

وی با بیان این‌که کدام زمین را فروخته‌ام و اقدام به برج‌سازی و ساختمان‌سازی کرده‌ام، گفت: در این مدت زمین‌هایی برای ساخت پارک و یا دیگر فضاهای عمومی فقط تهاتر شده است.

براتیان با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم را به منظور اختصاص 3000 تن قیر رایگان به این شهر انجام داده بودم که فقط باید استاندار خراسان شمالی، رئیس شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی اقدام به امضاء فرم چهار جانبه می‌کردند، افزود: با تعلل 10 روزه شورای شهر برای امضاء، در ارائه فرم چهارگانه تأخیر افتاد و این سهمیه از بین رفت، در حالی که با این میزان سهمیه قیر رایگان می‌توانستیم جشن پایان معابر خاکی را در بجنورد بگیریم. طبیعتا به منظور جلوگیری از بروز خسارت بیشتر به شهر تصمیم برآن گرفتم گه عطای این سمت را به لقایش ببخشم و استعفا دهم.

وی ادامه داد: مردم خود شاهد و ناظر اجرای پروژه‌های بسیاری از سوی بنده و همکارانم در شهرداری هستند، بنابراین معتقدم که مردم خود بهترین قاضی هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توضیح سرپرست سابق شهرداری رشت درباره نامه ارسالی به خودش!