بهره‌برداری از متروی گلبهار- مشهد تا سال 97


مدیر‌عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از بهره‌برداری از مترو گلبهار- مشهد تا سال 1397 خبر داد.

حمید بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مطالعات پیرامون احداث متروی گلبهار- مشهد از سال 83 آغاز شده و در سال 86 نیز مصوبات آن توسط شورای ترافیک کشور و استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه احداث مترو گلبهار- مشهد به یک پیمانکار خارجی(پیمانکار چینی) سپرده شده است که بهره‌برداری از پروژه را نیز خود این پیمانکار انجام خواهد داد، گفت: هر زمان که پیمانکار فاینانس پروژه را تحویل بگیرد، پس از سه سال به بهره‌برداری می‌رسد، در صورتی که این پروژه در حال حاضر به پیمانکار نامبرده تحویل داده شود، در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه این مترو به طول 40 کیلومتر دارای تنها دو ایستگاه مبدا گلبهار و مقصد مشهد است و در بین مسیر توقف ندارد، افزود: مجموع مدت زمان از مبدا تا مقصد حدود 20 دقیقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مترو فقط در چند قطعه کوچک مانند پل‌ها، به طول سه کیلومتر به‌ صورت زیرگذر است و مابقی مسیر مترو روگذر در نظر گرفته شده است.

بنایی با اشاره به اینکه قطعات اول و دوم این مترو هر کدام به طول 10 کیلومتر به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی 70 و 60 درصد هستند، خاطرنشان کرد: قطعه سوم آن نیز به طول 10 کیلومتر به طور کامل تملک و آزادسازی شده و آماده تحویل به پیمانکار است، همچنین قطعه چهارم آن نیز به طول 10 کیلومتر بوده که قسمتی از آن تملک شده و تملک بخشی از آن باقی مانده است.

مدیر‌عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای این مترو، خاطرنشان کرد: احداث و راه‌اندازی متروی گلبهار- مشهد نیازمند 300 میلیون یورو معادل 1100 میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد: این مترو قابلیت این را دارد که به خطوط یک و سه قطارشهری مشهد متصل شود تا از این طریق امکان رفت و آمد مسافران تسهیل شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
Iran made Tehran 7th Metro line, phase one بهره برداری از فاز نخست خط هفت متروی تهران ایران