نظر "آیت‌الله دستغیب" درباره اطلاق عنوان شهید به جان‌باختگان منا


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) درباره اطلاق عنوان شهید به جان‌باختگان فاجعه منا گفت: در درجه نخست باید مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری کنند، اما به نظر نمی‌آید محذوری وجود داشته باشد، هرچند همان عنوان «مهاجر الی‌الله» نیز که مستند به آیات قرآنی است، بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در دیدار با سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بنابر آنچه در روایات آمده، آن‌کس که در مسیر حُب رسول‌الله و اهل‌بیت(ع) بمیرد، موت شهید داشته است و با این شرایطی که حجاج خانه خدا داشتند و پاک و مطهر در عرفه وارد منا شدند و با آن وضعیت سخت جان به جان آفرین تسلیم کردند، مصداق عاقبت به خیری هستند و تقارن‌های زمانی که گاه مصداق کرامات هست نیز مزید بر علت است که این مهاجرین الی‌الله با شهدای صدر اسلام محشور خواهند بود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در عین‌حال تاکید کرد: هدایت‌ها و همراهی‌های مقام معظم رهبری در فاجعه منا تنها عاملی بود که تسلی خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه عظیم را رقم زد.

آیت‌الله دستغیب گفت: فاجعه منا که اتفاق افتاد، گاه نگران مسئولانی بودیم که باید مسائل مرتبط با پیکرهای مهاجران الی‌الله و مسائل دیگر را مدیریت می‌کردند و همه منتظر بودند تا آنان در مورد عزیزان‌شان آخرین اطلاعات را بیان کنند، اما روی دیگر ماجرا این است که متولیان حج و زیارت و سایر مسئولان امر در مدیریت این شرایط فاجعه‌بار، ماجور و سهیم در اجر مهاجران الی‌الله هستند و این موضوع برای ما مایه تسلی بود و مطمئن بودیم خداوند باری تعالی و حضرت ولی عصر پشتیبان آنان هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در آن شرایط سخت عنایت پروردگار و هدایت الهی کار را پیش می‌برد، جز امداد الهی چیز دیگری نمی‌توانست کمک کند که مسئولان بتوانند با سکینه الهی کار را مدیریت کرده و اخبار را به خانواده‌های نگران اطلاع رسانی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هدایت‌های مقام معظم رهبری در فاجعه منا، افزود: این مسائل که پیش می‌آید قلب انسان مطمئن‌تر می‌شود که چگونه خداوند به این مردم لطف دارد و اجر آن مجاهدت‌ها در دوران انقلاب، دفاع مقدس و توطئه‌ها و فتنه‌ها را با نعمت ولایت جبران کرده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
«مهاجراً الی الله»نماهنگی درباره جان باختگان فاجعه منا