راه اندازی دانشکده پلیس گردشگری یکی از برنامه‌های اتاق ایران


‌رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی ایران گفت: راه اندازی دانشکده پلیس گردشگری به عنوان یکی از برنامه های اتاق ایران بوده و سعی داریم در شرایط پسا‌تحریم این موضوع محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد اصغری در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد فرهنگ، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش در گرگان اظهار کرد: گردشگری طی سه دهه اخیر جهش بزرگی داشته، اما در ایران به دلیل تحریم‎ها نتوانستیم در مسیر رشد قرار گیریم.

به گفته وی، ایران با 160 کشور مراودات ویزایی دارد و هیچ مشکلی برای صدور ویزا برای این کشورها وجود ندارد.

وی همچنین در بحث گردشگری ایران را امن‎ترین کشور دنیا بیان کرد و افزود: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای جذب گردشگر وجود دارد، ایران برای گردشگران کشور امنی است و بخش خصوصی باید با دولت تعامل سازنده داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اضافه کرد: نقشه راه ملت برای رونق اقتصادی و تجاری تعامل با دولت است و نقطه عطف اقتصاد مقاومتی را در دولت تدبیر و امید می‎توان دید.

اصغری با اشاره به روند رو به رشد گردشگری در جهان گفت: رشد گردشگری در ایران 12 درصد بوده هر چند افزون بر 50 درصد آنها برای زیارت می آیند.

وی همچنین با بیان اینکه ایران دو رایزن در هر کشور دارد که رایزن اقتصادی از سازمان توسعه و تجارت و یک رایزن اقتصادی از وزارت امور خارجه است، اضافه کرد: این دو با همدیگر همسویی ندارند و این موضوع به وزارت امور خارجه اطلاع داده شده است.

اصغری در خصوص گذرنامه گردشگری تصریح کرد: کاربرد کارت بازرگانی و گذرنامه یکسان است که باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد، همچنین لازم است زمان صدور گذرنامه (پاسپورت) کوتاه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در خصوص لایحه اخیر کنگره آمریکا در مورد سفر به ایران نیز گفت: این لایحه یک شیطنت بود و به اعتقاد من آمریکا دراین باره بلوف زده و نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد، زیرا منافع خودش نیز به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: لایحه مذکور سبب شد حتی کشورهای اروپایی واکنش نشان دهند، هر چند آمریکا نمی‎تواند چنین اقدامی انجام دهد، چراکه منافع خود آنها نیز به خطر می‎افتد، اما به دلیل اینکه موضوع برجام مطرح است، می‎خواهند کاری کنند ایران عقب نشینی کند.

اصغری از برگزاری همایش صنعت، گردشگری و کشاورزی کشورهای فارسی زبان و مسلمان خبر داد و گفت: این همایش با حضور ایران، افغانستان و تاجیکستان در اسفند سال جاری و یا فروردین 94 در شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

نخستین کمیسیون گردشگری، اقتصاد فرهنگ و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی گرگان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان، رؤسا و اعضاء کمیسیون مذکور برگزار شد.

محمد جعفر راییجی رئیس این کمیسیون گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های خوب گردشگری درگلستان با شناسایی‌، کارشناسی و ارائه راهکارهای اساسی می‌توان در توسعه گردشگری استان گام‏ برداشت.

وی اظهارکرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران در آینده جزو اولین کشورها در زمینه گردشگری خواهد بود، لذا دولت باید برای زمینه سازی و رونق این صنعت تلاش کرده و در کنار بخش خصوصی فعالیت نماید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رابط برنامه نویسی پلیس صورت گوگل و اتاق های خشم