فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امام جمعه مشهد: نسل جوان زندگی امام رضا(ع) را راهبرد اصلی خود بدانند


به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با اعضای هیات دانشجویی امام رضا(ع) افزود: توجه به شخصیت سازنده اهل بیت(ع) یکی از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی این الگوبرداری را در حوزه های شخصی و اخلاقی خلاصه می کنند گفت: زندگی حضرت رضا(ع) تنها در بعد شخصیتی ایشان و زندگی فردی خلاصه نمی شود بلکه ابعاد اجتماعی این امام همام می تواند مسیر فعالیتهای ما را در عرصه های مختلف مشخص کند.
امام جمعه مشهد به اصحاب امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: امام(ع) سه دسته اصحاب داشتند، دسته نخست شامل کسانی بود که امامان دیگر را درک کرده بودند و به همین دلیل در مسیر ولایت باقی مانده بودند.
وی افزود: دسته دیگر کسانی بودند که بر اساس رویکردهای سیاسی و منافع اجتماعی به امام(ع) نزدیک شده بودند اما به دلیل عشق و علاقه ای که به وجود آمده بود از ماموریت سیاسی خود دل بریدند و در مسیر حضرت باقی ماندند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: دسته سوم شامل کسانی بود که راوی و محدث بودند و از نظر سیاسی در خط امام رضا(ع) قرار داشتند و در برابر توطئه هایی که صورت می گرفت موضع می گرفتند.
وی گفت: علاقه امام رضا(ع) بیشتر به دسته سوم بود و به آنها بیش از دیگران توجه می کرد زیرا در مقابل دشمنان بی تفاوت نبودند و در مسیر اهل بیت(ع) و ولایت ثابت قدم بودند.

* تعارض با دیدگاه ولی فقیه دلیل اصلی انحراف
امام جمعه مشهد در ادامه شناسایی شیعه رضوی و شیعه مامونی را یک موضوع بسیار مهم توصیف و بیان کرد: خط امام رضا(ع) ولایت جامعه در شرایط فعلی است و خط مامون ولایت اساطیر سلفی قبل از خود است.
وی افزود: باید در جهت ترویج تشیع رضوی بکوشیم، تشیع رضوی در کنار عقیده، ایمان و عمل رنگ و نمود بیرونی پیدا می کند و در مسیر ولایت رشد می کند.
آیت الله علم اهدی ادامه داد: اگر تشیع رضوی را به عنوان یک واقعیت ولایی قبول کنیم آنگاه پیرو امام رضا(ع) هستیم، بر این اساس باید تمام حرکات خود را با مسیر ولایت تطبیق دهیم.
وی گفت: تمام افرادی که در طول تاریخ انقلاب منحرف شدند دقیقا ریشه انحراف آنها به تعارض نظراتشان با ولی فقیه برمی گردد پس بر همین اساس باید گفت اگر در فعالیتهای اجتماعی نظرمان با نظر ولایت در تعارض است باید از نظر خود عبور کنیم.
امام جمعه مشهد افزود: آنهایی که منحرف شدند نه دشمن انقلاب بودند نه با اسلام مشکلی داشتند، تنها دلیل این بود که مسیر حرکت آنها با ولایت تنظیم نشده بود و بر زاویه های فکری خود ایستادگی و در نهایت سقوط کردند.
7498/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیةالله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا (ع)